Pust!

Det är inte lätt att vara febrig & samtidigt ta hand om en ledsen liten febrig skrutt.
Oj vad trött jag är.
August bestämde sig för att knappt sova alls idag & när han äntligen sov, så tvättade jag, tömde diskmaskinen & fyllde upp den igen, diskade upp pannor för hand, slog in julklappar, hängde iordning röran i garderoben, duschade, plockade iordning lite & där vaknade August.
Orutinerat!
 
Och det var kanske inte så smart att åka för att handla julklappar i förmiddags heller..
Eller att utlova måttligt avancerad middag.
Jaja. Man kan ju inte ha hjärnan med sig varje dag.
Jag får vila imorgon! (förhoppningsvis!)
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Hanna Karlsson

Hoppas ni mår bättre idag.

Svar: Tack snälla! Vi mår bättre men nu är det den store herrns tur att vara sjuk. Suck!
jenny - mammaliv i Nashville

2012-12-19 @ 07:15:24
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: Maria - mamma till Liam ☆

ja fy för att vara mammaledig när man är sjuk. tar på krafterna! hoppas ni båda är friska snart

Svar: Tack snälla!! Vi mår lite bättre men nu är Andrew sjuk. Blah!! haha. Alltid något ;)
jenny - mammaliv i Nashville

2012-12-19 @ 08:11:56
URL: http://fashionstars.blogg.se
Postat av: Hanna

Ja usch det är verkligen tufft att ta hand om barn de dagar som man är sjuk! Men du ska vila och inte städa mm! Lättare sagt än gjort jag vet....det är så mkt man vill hinna, speciellt så här innan jul. Krya på dig!!

Svar: Det funkar verkligen inte att ligga still altså! Så fort August sover så går jag som en maskin här hemma. Men jag antar att många mammor har samma "problem" ;) Det är på tok för mycket att göra innan jul. Precis som du sa. Fast jag skulle nog vara lika dålig på att vila även om det inte var jul.. Jag får öva öva öva. Tur att jag beställt med städhjälp! :)Tack & KRAM
jenny - mammaliv i Nashville

2012-12-19 @ 10:54:26
Postat av: Sophie

krya på er!

Svar: Tack kära du!
jenny - mammaliv i Nashville

2012-12-19 @ 11:18:34
URL: http://www.kaffekapslen.se
Postat av: Villa-Sjohaga Hanna

Hej!
Din beskrivning låter precis som en av mina bästa kompisar! Skall genast ge henne din bloggadress!! (Hennes heter Johanna over there...)
Kram

2012-12-19 @ 12:15:44
URL: http://villa-sjohaga.blogspot.com
Postat av: villa-Sjohaga Hanna

Hej igen!! Nu har jag tittat lite mer än bara läst beskrivningen!! Superhärlig blogg!!
kmra

Svar: Åh tack så mycket! :) Ska genast söka på din väns blogg! KRAM
jenny - mammaliv i Nashville

2012-12-19 @ 12:23:42
URL: http://villa-sjohaga.blogspot.com
Postat av: Tina

Gud va jobbigt!! hoppas att ni mår bättre idag. Tusen tack för tipsen angående ammningsbh och linne.

Svar: Självklart! Hoppas du hittar något som passar :)
Jag mår bättre & jag tror även August är mer pigg, men nu är stora bocken bruse sjuk. haha. Det är alltid något ;)
jenny - mammaliv i Nashville

2012-12-19 @ 12:51:09
URL: http://tinasaberi.blogspot.com
Postat av: Eleonore- jultävlingar!

Usch förstår att det är tufft, jag har bara en släng av förkylning och tycker ändå att det är jobbigt att ta hand om en gnällig och snuvig bebis.

Hihi såg starbucks-julgransdekorationen som du skickat till Spiderchick, så cool den var :D

Svar: Visst är det cool ? ;)
Ja det r hemskt jobbigt att ta hand om bebis när man inte är kry :( Hoppas ni mår bättre snart!
jenny - mammaliv i Nashville

2012-12-19 @ 21:00:07
URL: http://fikamed.wordpress.com
Postat av: Karolina, mamma till My ♥

Så himla söt han är alltså. Vill bara nypa han i kinderna ♥♥

Läste att du ville ha tips på om dom är flrkylda?! du har säkert fått ( eller vet de få tips jag sitter inne på men skriver iaf. När My e förkyld så underlättar det med högt under huvudet, tjockare kuddar, hon ligger näästan i en backe. Saltlösning som jag låter verka någon minut innan jag suger med nässug om det behövs. det finns ju näsdroppar som inte är saltlösning också men de ska man inte använda för mycket av, men om det är jobbigt.. annars har jag hört att man kan riva en gul lök, lägga på ett fat och ställa under spjälsängen. ångorna från löken löser snoret och gör det lättare för dem att andas. (har inte hunnit testa detta ännu men ska göra det nästa gång hon är täppt,) stort krya på er kramar ♥

Svar: Tack för alla tips hjärtat! Vi bullade upp med mer kuddar nu inatt så jag hoppas det hjälper lite.
Nässpray & allt verkar inte göra någon skillnad då han inte är täppt utan det är med som ett skyfall av snor. Och så kliar näsan. Stackarn! Så vi suger ut heeeeela tiden.
Jag tror att det där lök-trickset funkar ungefär som en humidifier. Vi köpte en idag & hällde i mintdroppar så jag hoppas det hjälper!
tack tack tack för alla tips & hoppas verkligen My kryar på sig snart!! <3
KRAM
jenny - mammaliv i Nashville

2012-12-22 @ 01:28:44
URL: http://lillamys.blogg.se
Postat av: Karolina, mamma till My ♥

Hahaha, ursäkta alla stavfel och att jag skrivit helt konstigt. är så himla trött men kan inte slappna av när My är sjuk. Inte när hon kräks just, är rädd att hon ska göra det i sömnen.. Kram igen

Svar: Åh jag förstår precis hur du känner!! Jag skulle ligga precis intill August & vaka som en hök. Hoppas att det inte blir något mer spy nu!! KRAM
jenny - mammaliv i Nashville

2012-12-22 @ 01:31:12
URL: http://lillamys.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0