2 månader kvar till jul

Och bara 17 dagar kvar till mamma & pappa kommer!
Jag kan inte beskriva med ord hur mycket jag längtar.
Så underbart det ska bli att se dom igen & framförallt att dom ska få umgås, kramas & pussas med älskade lillkorven.
Längtar längtar längtar!
 
Jag får ofta frågan om hur det är att bo så långt ifrån min egen familj.
Och det är verkligen tufft emellanåt!
Särskillt när det är så otroligt många många timmar bort.
Och sedan August kom till livet så känns det ännu mer i hjärtat.
 
Men vi gör det bästa av situationen & skypar minst en gång i veckan.
Skriver en massa mail, skickar bilder osv.
 
Man får göra det bästa av situationen!

Jag gjorde ett medvetet val då jag gifte mig med Andrew för jag visste att det är honom jag vill dela varje dag med i livet.
Vi har det väldigt bra & är otroligt lyckliga som familj här i Nashville.
Det viktigaste är ju att vi har varandra ❤
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Hanna

Hurra! Hela flödet! Tack snälla.

Svar: Åh YES det funkade!
jenny - mammaliv i Nashville

2012-10-26 @ 18:20:31
Postat av: Mammi

<3<3<3

Svar: <3<3<3<3<3
jenny - mammaliv i Nashville

2012-10-26 @ 19:24:17
Postat av: Lilly

Vilka fina föräldrar du har som kommer för att hälsa på!
Jag bor 100mil från mina, i Sverige och ska vi ses är det jag som åker till dem, det känns deppigt, speciellt sen vi fick vår tös.

Svar: Ja dom är alldeles underbara! Världens bästa!Det är ju himla svårt att resa så långt med en liten :/ Hoppas dina kommer & hälsar på snart!
Kram!
jenny - mammaliv i Nashville

2012-10-26 @ 20:06:02
Postat av: elin-mamma till Signe

när du skriver som du skriver önskar jag att jag kunde ge dig en kram<3

Svar: Fina du! <3
jenny - mammaliv i Nashville

2012-10-26 @ 20:45:50
URL: http://flieo.blogg.se
Postat av: storasyrran

Förstår att det kan vara tufft. Men man får göra det bästa av situationen. Ni verkar ha en toppenrelation trots avståndet. Skype är ju toppen!

Svar: Ja det har vi verkligen!! :) Vi skypar & mejlar & facebookar & allt som går ofta ofta ofta :)
jenny - mammaliv i Nashville

2012-10-26 @ 21:33:05
URL: http://storasyrran.blogg.se
Postat av: Carro

Sagt de förut o säger det igen; är sjukt imponerad över att du klarat de så fint! Själv har ja precis flyttat från älskade solstaden till skövde (14 mil bort......:p) o tycker de känns huuur jobbigt som helst ibland nu när ja ska ha en liten här i dec oxå.. O då har ja ju ändå rest o bott utomlands en del.. Ha en underbar helg nu! Krams

Svar: Men gulle vad glad jag blir!! Nej det är inte lätt alls att bo en bit ifrån sin familj. Dom är guld värda när man har ett barn. Och man inser vad viktiga dom är på ett sätt man aldrig insett förut..Tänk att snart kommer din lilla bebbe :) Spännande!
Tack & ha en fin helg du med!
kram
jenny - mammaliv i Nashville

2012-10-26 @ 22:15:43
URL: http://eniloracs.devote.se
Postat av: ida mamma till Charles

Vet precis hur det känns. Jag bor dock inte på andra sidan atlanten men jag har 8 timmar och det räcker vill jag lova. Man träffas någon gång om året och när man har en prinsbus så förändras hjärtat. Man får helt plötsligt ännu starkare känslor för familjeband. Vi har med skype dater och utan de film stunderna vet jag inte hur vi skulle klarat oss. Jag och min pojkvän bor i Oslo min familj i Skåne hans föräldrar i Marbella hans syster i Stockholm. Snacka om att livet utan dagen teknologi hade kört oss i botten. Men nu har vi det bra :) Hoppas du inte känner dig lika ensam med avståndet nu! När man bor så långt bort tar man heller inte tiden när man träffas för givet och man njuter av tillvaron ännu mer! Så bara räkna ner och njut av att de snart kommer. Kram till er

Svar: Usch ja du har det likadant som mig! Ingen familj i närheten & alla är utspridda. Det är verkligen jobbigt när man är mamma & vill att sitt lilla gryn ska ha nära relation till mormor & farmor. Tack & lov för Skype!!Kram fina!
jenny - mammaliv i Nashville

2012-10-27 @ 08:40:21
URL: http://idaceciliadanielsson.blogg.se
Postat av: Rebecca

Känner igen mig i det även om vi bara bor sex timmar bort från våra familjer men det är ju det när man får barn att man vill att hen ska ha ett nära band till sina mor- och farföräldrar. Skype är grejen helt klart!

Svar: Ja verkligen! Det där med att ha mormor & farmor nära är ju en dröm!KRAM på dig
jenny - mammaliv i Nashville

2012-10-27 @ 09:16:16
URL: http://vilgotsmorsa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0