Här bor vi!

Ni är så himla många som frågat hur vi bor osv, så här kommer en liten video, eller nej, två videos eftersom det bröts mitt i pga överfull iPhone med kort på August.
Det är lite hattigt & inte bästa kvaliteten men det får gå!
Och jag veeeeet att låter lite knäpp ibland.
Jag har svårt att hitta ord ibland eller använda rätt ändelse.
 
Ni får bara se nedervåningen eftersom August sover & jag inte vill väcka honom.
Övervåningen kommer en annan dag. Och jag visar inte i alla miljoner garderober.
Det är ju långt ifrån färdigdekorerat, vi ska måla om & vi saknar helt möbler till sovrummet, men det får ta den tid det tar att fylla ut & fixa till alla 260 kvadratmeter :)
 
Hmmm.. what else?
Nej det var nog allt.
Välkomna hem till oss :)
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Zarah - mamma och matte till mops

Men herregud vännen vad fint ni bor! Och vad fin DU är!! Kram!!

Svar: Men TACK kära du!! :)
jenny - mammaliv i Nashville

2012-10-31 @ 21:36:23
URL: http://zaraholine.com
Postat av: Nathalie

Åh vad jag är Avis på ert stora fina hus ;) våra 91 kvm känns Vanligen rätt stort men rätt fjuttigt om jämför med ditt hus! =) kram på dig!

Svar: Du skulle inte vara så avis när det är städ-dags ;)
jenny - mammaliv i Nashville

2012-10-31 @ 21:37:23
URL: http://nathalier.blogg.se
Postat av: Ida B

MEEER! :D utsidan är ju som hus i filmer. Så nice!

Svar: Haha :) Söt du är! Mer kommer ;)
jenny - mammaliv i Nashville

2012-10-31 @ 21:43:18
Postat av: Dixie

Åh så fint ni bor! Ett riktigt amerikanskt drömhem :) får flashbacks från mitt aupair-år :)
Är nyfiken på varför du inte vill ha A på dagis? Är det "nåt" med am. dagis eller nåt du tycker generellt? Finns det ens dagis i US? ;) (skadad av att varit nanny, som umgicks med nannies)
Hade gärna haft nanny till lilla E (hr en urgullig amerikansk tjej 2dar/v nu) men det skulle bli för dyrt. Och kontroversiellt i mainstream Sthlm ;-D
Krampårej!

Svar: Men tack fina du! :) Jag vill inte ha honom på dagis för jag tycker inte dom verkar så himla bra här om jag ska vara ärlig. Jag växte upp med min mamma som var hemma & mina syskon hade "dag-mamma" vilket jag tycker verkar mer kärleksfullt. Jag vill att August ska få all den uppmärksamhet som ett litet barn behöver. Men det är ju bara min känsla! :) Alla dagisbarn i Sverige mår ju utmärkt så det är bara en personlig sak.Kram på dig!
jenny - mammaliv i Nashville

2012-10-31 @ 21:43:55
URL: http://Entillskrutt.blogspot.com
Postat av: Caroline

Superfint!!
Men du, måste fråga om tips inför våran Florida-resa med Henry som då kommer vara 8 mån.
Vilka blöjor är bra? Ang. mat, jag vet att du lagar egen mat, men kan du rekommendera nåt bra märke ändå?
Ha det bra!
/Caroline

Svar: Jag använder Earths Best, men det kan vara svåra att hitta. Finns på Babies R Us! Jag är inte alls insatt i "vanliga" blöjor. Många använder Huggies eller Pampers. Bästa våtservetterna som är earths best, eller Whole Foods eget märke. Dom har även riktigt bra blöjor! Bra mat-märken är Earths Best, Happy Baby, Plum Organics & Gerber Organic :) Om du hittar ett Whole Foods så är det bästa bästa stället att shoppa till bebis!
Kram på dig & fråga gärna mer om det är något du funderar på!
jenny - mammaliv i Nashville

2012-10-31 @ 21:49:54
Postat av: elin - mamma till Signe

åh vad roligt att se! jättefint!!

stor kram

Svar: Vad kul att du tyckte det! :) Kram!
jenny - mammaliv i Nashville

2012-10-31 @ 22:00:58
URL: http://flieo.blogg.se
Postat av: Akka-mamma till Gustav

Vad roligt att du bjöd in oss så här! Vilket hus och 260 kvadrat! Jag som tycker det är tungt att städa vårt som "bara" är på 160
Ska kika mer imorgon, ville sig inte riktigt med mobilen.

Svar: Då förstår du kanske varför vi ska skaffa städerska..? ;) haha
jenny - mammaliv i Nashville

2012-10-31 @ 22:20:22
Postat av: Lovisa

Åh, vad roligt att se hur ni bor. Sååå himla fint och vad fin du är! Ännu sötare i "verkligheten":-)

Svar: Men vad gulligt sagt :) Tack fina!
jenny - mammaliv i Nashville

2012-10-31 @ 22:32:06
Postat av: Linda

En jättetrevlig video och du verkar så snäll :)

Ååh så trevligt att se trägolv och INTE heltäckningsmatta. Jag är så trött på dessa mattor! Jättefin kök och altan! Eller allt var jättesnyggt! Oj vad jag längtar till eget hus!!

Svar: Åh vad söt du är! :)
Ja gud vad fult det är med matta, men det är standard i alla nybyddga hus tyvärr..
jenny - mammaliv i Nashville

2012-10-31 @ 22:46:53
URL: http://lindisen89.blogg.se
Postat av: Louise

Superkul att se hur fint ni bor!! :)

Svar: :)
jenny - mammaliv i Nashville

2012-10-31 @ 23:20:37
Postat av: Johanna

Jattekul att se hur ni bor!! Superfint! Typiskt amerikanskt stort hus... inte illa!! Vantar med spanning for att se overvaningen ocksa! Lyx med badrummet dar...;) Forstar att du trivs!! Nu vill jag ju flytta bums!! haha!

Svar: Men vad roligt att det var så uppskattat! :)
jenny - mammaliv i Nashville

2012-11-01 @ 03:41:37
URL: http://loppansworld.blogg.se
Postat av: Nikita

oj inget dåligt hus ni har :D så fint!
roligt att du gjort filmer och visar oss!

kram på er !

Svar: Vad kul att du tyckte det var roligt med film :) Kram!
jenny - mammaliv i Nashville

2012-11-01 @ 07:56:08
URL: http://nikital.blogg.se
Postat av: Malin - Edwins mamma

Men åååh vad fint ni bor!!!! O vad fint du är! Längtar till nästa del så man får mer inspiration till inredning ;) Tack för tjuvtitten!!

Svar: Tack vad snäll du är! :) Gulle!
jenny - mammaliv i Nashville

2012-11-01 @ 08:57:44
Postat av: Hanna

Oj vilket fint hus!

Svar: Tack!! :)
jenny - mammaliv i Nashville

2012-11-01 @ 09:17:41
URL: http://hannarosell.se
Postat av: Frida-mor till fyra

Så fint ni har det! Vad är det för nåt grönt som är i hallen, på väggen? Det är väldigt amerikanskt ;) jag har förlorat två systrar till två amerikanare så jag har bott en del där på lite olika ställen..men blev istället gift med en norrman..

Ibland kan jag sakna USA och ännu mer när jag läser din blogg..vilket är ditt bästa ställe i USA om du inte räknar med
New York? Mitt måste bara bli Seattle!

Ha en fin dag
Frida

Svar: Det är ett gammalt fönster :)
Hmm.. Ja det får nog bli Chicago! Har inte varit i Seattle än, men det är dit Andrew vill flytta någon gång i framtiden :)
jenny - mammaliv i Nashville

2012-11-01 @ 09:43:05
Postat av: Emma

Vad roligt att se och ni har det så otroligt fint! :)

Svar: Tack snälla du!!
jenny - mammaliv i Nashville

2012-11-01 @ 10:10:31
Postat av: mikanilla

fint ni har, tack för titten :)

Svar: Tack fina du! :)
jenny - mammaliv i Nashville

2012-11-01 @ 12:07:41
URL: http://mikanilla.blogg.se/mikanilla
Postat av: Cec

Åh, så fint ni har det! Och Mally är så söt också! :)

Svar: Tack!! :)
jenny - mammaliv i Nashville

2012-11-01 @ 16:34:37
URL: http://www.ceciliabarnes.blogg.se
Postat av: Anna

Himla fint hem ni har. Söt hund! Kul att få en röst till ansiktet :) Ni verkar vara många från Stockholmsområdet som lämnat Sverige? :)

Svar: Tack! :) Jag är från Karlstad så jag vet inte så mycket om stockholmare ;)
jenny - mammaliv i Nashville

2012-11-01 @ 18:21:51
Postat av: Nattis

Gud så fint ni har det! :) Vilket underbart hus! Och så söt Mally är! Den ultimata hunden, Golden och liten! ;)
Och du verkar så himla gullig! :) Tack för titten och jag hoppas på fler video klipp om allt möjligt! :)

Svar: Men vad fint sagt av dig vännen!
jenny - mammaliv i Nashville

2012-11-01 @ 20:15:07
URL: http://nattisdans.blogg.se
Postat av: storasyrran

Wow vilket hus! Kul att se dig live också!

Svar: Tack vad roligt att det var uppskattat :)
jenny - mammaliv i Nashville

2012-11-01 @ 22:24:45
URL: http://storasyrran.blogg.se
Postat av: Frida

Å så kul att du bjuder på en hel rundvandring! Fint ni har! Hoppas på att få se övervåningen snart. =)

Svar: Det kommer snart! :)
jenny - mammaliv i Nashville

2012-11-01 @ 22:27:14
URL: http://fridsingen.blogspot.com
Postat av: Alabamasthlm - Bonnies mamichulo

Ä L S K A R din "dialekt"! Och huset - wow! Och fiiiin är du också. JÄttekul att se. Undrar om jag ska göra en rundvandring över våra 43 kvadrat också, haha, 30 sekunders film liksom :)

Kram

Svar: Jag låter ju helknäpp efter 4 år i USA ;) Vet inte vad jag har för "dialekt" längre, haha.Jamen gör en rundvandring du med! :) Spelar ju ingen roll hur stort det är :)
Kram!
jenny - mammaliv i Nashville

2012-11-02 @ 06:50:49
URL: http://www.alabamasthlm.se
Postat av: Hanna

Vad kul att se hur ni bor! Du verkar vara sån himla go person :) Kram

Svar: Men vad söt du är :) Tack!Kram!
jenny - mammaliv i Nashville

2012-11-02 @ 12:51:30
URL: http://hjn.blogg.se
Postat av: Trees, mamma i London

SA himla fint!! Underbart :)

Svar: Tack!! :)
jenny - mammaliv i Nashville

2012-11-02 @ 15:33:19
URL: http://mangofisk.se
Postat av: Trees, mamma i London

Oj dar handet det nagot.
Vilken sot dialekt du har, kan inte placera den dock :D??

Svar: Jag har nog ingen dialekt kvar? haha. Är från Karlstad, men jag tycker inte jag låter så värmländsk längre? Kanske är det en påhittad blandning ;)
jenny - mammaliv i Nashville

2012-11-02 @ 15:35:43
URL: http://mangofisk.se
Postat av: Camilla

Men vad mysigt ni bor! Och du låter hur härlig och gullig som helst! :)

Svar: Men vad söt du är!! :) Tack!
jenny - mammaliv i Nashville

2012-11-03 @ 20:29:38
URL: http://camillasrum.blogg.se
Postat av: Anna

Hi hi sorry ang 08 kommentaren hälsningar från skåningen :)

Svar: Haha det gör inget ;) Jag kanske låter som jag är från Stockholm. Vad vet jag? ;)
jenny - mammaliv i Nashville

2012-11-03 @ 21:11:38
Postat av: ellenojag

Åh vad roligt med en liten titt in i ert hus, såå fint och jäklar vad stort, förstår att det inte ärlika kul när det ska städas ;)

Svar: Vad kul att du tyckte det var roligt!! :) Och TACK :)
jenny - mammaliv i Nashville

2012-11-05 @ 16:03:30
URL: http://ellenojag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0