Äggjakt

På eftermiddagen, efter en 3 (!!) timmars vila, var det dags att gå på jakt efter det Svenska påskägget.
Detta fick August när han föddes av min farmor, så det ligger mig varmt om hjärtat
När korven äntligen "hittat" ägget (som var utplacerat tydligt på hans stol mitt i rummet, hehe) så började han genast gräva ur innehållet.
Givetvis var det roligaste hans "squeeze pack". Han älskar dom där grejerna så himla mycket.
Jag köper alltid de som har tex. spenat, ärtor, äpple. Så han får i sig mycket järn & vitaminer. Inte bara massa frukt. Och de måste vara organic, BPA free förpackning, No GMO etc.
 
Anyways.
Vår favorit i ägget var hans nya Ralph Lauren romper som han ska få ha i sommar.
Andrew valde färgen & jag är himla förtjust i den där orange/röd/rosa måste jag säga.
De liksom lyser upp August ögon.
 
Ok. Massa sidospår & inget sammanhängande intressant att skriva.
Vi har haft en himla fin Påsk iallafall :)
 
PUSS

 

Kommentarer
Postat av: Pernilla Chis

Kul med äggjakt.
Undrade just vad en romper är för något. Men nu såg jag ju. Vad fin!

Svar: Haha, ja vad kallar man det på svenska?
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-01 @ 09:55:46
URL: http://enfrusdagaribrasilien.blogg.se/
Postat av: Anonym

Perfekt outfit till soliga sommarsverige😛

Svar: verkligen! :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-01 @ 14:03:10
Postat av: Lisa

Hej Jenny! Du har en så trevlig blogg och jag lär mig mycket av att läsa om sitt liv. Jag undrar om du kunde tipsa om bra leksaker för 1-åringar? Min tjej är tre veckor äldre än din pojke. August verkar ha en uppsjö av roliga leksaker - var hittar du dem? Och vad är det han har att leka med? Jag tycker det finns så mycket att välja bland men inget faller mig i smaken. Tips?

Svar: Hej & TACK :) Så Glad jag blir! Jag köper massor med leksaker från Green Toys, Melissa & Doug, Haba, Hape osv. Target har även en del "gröna" leksaker som är 100% återanvänd plast osv. Just nu älskar August klossar, instrument, bilar med flak så man kan fylla upp flaket & även pussel :) Måste klura på vad mer han leker med som är leksaer & inte saker ur våra skåp ;)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-01 @ 20:09:32
Postat av: Jenny

Hehe. kul att låta honom "hitta" ägget! August verkar ha haft en mysig påsk.

Svar: Ja det var en himla lång jakt ;) haha
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-02 @ 03:59:00
URL: http://jennyimaine.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0