Nej men nu räcker det!

Ok.
Jag har officiellt tröttnat på att klicka mig in på bloggar & läsa om de där himla bananpannkakorna.
Det är som en epedemi!

Inte en enda morgon till vill jag vakna upp till ett bananpannkakainlägg med bärpålägg & kokos & kesella & hejfaderullan.
Jag VET att de är goda & genialiska då jag upptäckte dessa för 3 år sedan.
(Och även jag bloggade då om det) (vet att man inte ska kasta sten i glashus osv, hehe)
Men enough is enough liksom.
Samtliga som upptäcker denna smarta variant av de gyllene runda härligheterna, behöver inte lägga upp ett inlägg på sin blogg, ok?
 
Tack på förhand.
 
 
Även August har fått nog

Kommentarer
Postat av: Mammi

Sluta gnälla! Var är den amerikanska glada Jenny? Den svenska mentaliteten sitter i...:) love you

Svar: hahaha. Men det är ju med glimten i ögat!!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-09 @ 15:23:15
Postat av: ida

Du ska nog vara ganska førsiktig med vad du skriver.
Hærmed slutar jag læsa din blogg. Sorry!

Svar: hahaha. Jag skriver om bananpannkakor med glimten i ögat? Inte så farligt tycker jag ;)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-09 @ 15:25:46
Postat av: Emma - mamma till två vildar

haha, jag håller med! liksom på facebook, "tag a friend who..." . Skapligt irriterande!

Svar: haha eller huuuur?
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-09 @ 15:29:55
URL: http://irrelevant.blogg.se
Postat av: Mammi

Haha svårt att se glimten när man läser;))))

Svar: Men du känner mig mami! haha.
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-09 @ 15:53:00
Postat av: Anncia

Hahahaha! Jag har inte upptäckt detta fenomen på de bloggar jag läser, men läser inte massor av bloggar utan några få som jag gillar massor (som din). Men jag läste ett inlägg hos Spiderchick där hon också kommenterade hur många inlägg hon såg om bananpannkakor. Kanske måste jag testa dessa godingar då, har jag nämligen aldrig gjort ;)Man måste ju hänga med trenden liksom. Men jag lovar att inte blogga om det i så fall ;)

Svar: Ja testa!! De ÄR goda! Är bara himla trött på alla jäkla inlägg ;) Så du "får inte" blogga om dem. Haha.
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-09 @ 15:56:32
URL: http://busarna.blogspot.se
Postat av: Nathalie

Haha, har också sett pannkisarna men inte prövat själv. Kanske ska göra det? ;)

Svar: Testa! För de ÄR goda! ;) Men blogga inte om det please! hehe ;)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-09 @ 16:02:40
URL: http://nathalier.blogg.se
Postat av: elin - mamma till Signe

hahahaha! nu måste jag köpa bananer och testa dessa enerverande pannkakor ;-) puss

Svar: hahaa! ;) Jaaa gör det! Men blogga inte inte om det! ;)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-09 @ 16:37:00
URL: http://flieo.blogg.se
Postat av: aida

Haha jag håller verkligen med!

Svar: Jag har förstått att fler har retat sig lite på dessa pannkakor ;)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-09 @ 17:05:05
URL: http://www.aidalazarian.blogg.se
Postat av: Lisa

Jag brukar inte kommentera här men gillar din blogg och nu skrattade jag högt när jag läste detta :D Kul med lite härlig ironi och humor ibland mot allt gulligt och mysigt du skriver! Du borde ha en kategori "jennybenny ryter till"! :) Jag skulle älska't!

Svar: hahahaha! ååååh vilken rolig ide! Det måste jag kanske börja med! Jag älskar att ironi-gnälla! ;) TACK för dina fina ord! <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-09 @ 17:13:21
Postat av: Bloggläsare

Haha, nu skäms jag lite. Var bara några dagar sedan jag bloggade om bananpankakan..
Och jag sitter och äter en just nu...
Hur som helst tittade in här för att be om lite tips och råd ang. yoga.
Har inte följt din blogg jättelänge, har fått för mig att du på egen hand lärt dig yoga. Om det stämmer kan du inte berätta hur? Hur började du, hur kom du igång, appar, videos m.m.
Det skulle vara jättekul, själv har jag gått på 3 pass i hela mitt liv men kommer inte igång för att tiderna aldrig passar mig och jag gillar verkligen yoga..
Kram

Svar: hahhaa ;) Men de ÄR goda! Jag bloggade också om dom, hehe. MEN nu är det nog! (säger jag såklart med glimten i ögat!)
Jaaa jag började yoga själv :) Youtubade massa klipp (yogatic) & kollade instruktionsvideor där de utförligt visade HUR man skulle hålla en pose osv vilket är SÅ himla viktigt i yoga. jag gjorde massa med fel visade det sig när jag väl började gå till en studio. Men jag vågade inte iväg innan jag blev liiiite mer vig & förstod vad poserna hette osv ;) Om du redan gått på yoga så har du ju en jättebra grund. Testa googla Yogatic videos. Tror hennes namn är Esther. Det finns många bra vinyasa flow yoga routines på youtube!
KRAM & berätta gärna hur det går!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-09 @ 17:16:07
URL: http://www.blogglesaren.blogg.se
Postat av: Maria, Livet med tre

ha ha ha .. Men vad är nu detta?
En arg jenny.. blink blink .. och bananpannkaksinlägg.. Några sådana har jag då aaaaaldrig sett ;-)

Puss!

Svar: haha. vad? jag? Arg? Näe! ;) Jag ÄLSKAR att sura över småsaker & gnälla lite ;)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-09 @ 17:35:45
URL: http://www.livetmedtre.wordpress.com
Postat av: Hanna

Hahaha, jag har också läst om dessa pannkakor så jag var tvungen att testa. Men bara till barnen, själv äter jag lchf. Barnen ratade dem totalt!! Spottade ut och sa blääää. Jag måste nästan testa dem själv...

Svar: August HATAR dom, haha. Men han avskyr banan ;) Jag tycker att de med jordnötssmör är goda, men man måste vara inställd på att det INTE smakar pannkaka ;)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-09 @ 18:41:25
URL: http://hannagmwahlin.blogg.se
Postat av: Emma

Haha. Du är för skön ;)

Svar: :*
<3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-09 @ 18:41:41
Postat av: Carro i Norrland

Haha underbart inlägg! Måste nog testa de dära pannkakorna som verkar så poppis:-D

Svar: Ja gör det! :) De är faktiskt goda. Men nu är det nog med bilder & recept ;)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-09 @ 19:07:11
Postat av: AnnaMalin

Haha!! :D

Svar: Ibland måste man bara säga ifrån! ;) haha
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-09 @ 19:25:42
URL: http://annamalinform.blogg.se/
Postat av: Trees, mamma i London

hahaha! jag har inte ens sett dessa banakpannkakor!? Läser nog inte tillräckligt många bloggar ;)

Men altså, haha IDA verkar grovt besviken jenny ;) Komiskt.

Svar: Vaaaa? ;) Har du inte? De är ju överallt?! haha.
Ja Ida kanske var den som uppfann detta recept? ;)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-09 @ 19:28:27
URL: http://mangofisk.se
Postat av: Hanna Melkers mamma

Far år helvete bananpannkakor och allt som har med kesella å göra!!!

Svar: hahahahahahaha. I LOVE YOU. Jävla kesellan som alla äter så det sprutar ur öronen! haha
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-09 @ 19:31:57
Postat av: Anna m Ludde

Vi läser uppenbarligen inte samma bloggar för har inte läst ett enda inlägg om det. Men nu blev jag ju nyfiken! Vad är det för magiskt med dessa? :D

Svar: De har bara ett par ingredienser. Banan & kesella tror jag svenskar kör? Jag gör banan, ägg & peanutbutter. Skitenkelt & gott, men blogga inte om det!! ;)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-09 @ 19:36:41
URL: http://annatotti.se
Postat av: Carro

Haha! Ja har inte läst nåt om dessa bananpannkakor fast ja läser massa bloggar ju!:p Får nog fasen testa dessa. Kanske lägga in ett litet inlägg i bloggen sen så jag vet att jag hänger med i modet;)

Svar: hahaha. Ja du måste testa för de är goda! Men blogga iiinte om det ;) hahah
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-09 @ 19:50:46
URL: http://enilorcas.devote.se
Postat av: Malin Hedlund

Sv: Helt rätt! :-) Jag har själv missat det men jag förstår precis vad du menar ändå!

2013-04-09 @ 20:28:55
URL: http://annamalinform.blogg.se/
Postat av: ellenojag

hahaha blev ju nästan sugen på att prova dem (har inte gjort det ännu) och självklart blogga om dem, bara för din skull ;) något jag däremot är galet trött på att se varje morgon på instagram är ÄGG haha, kan vara för jag tycker det är något av det äckligaste som finns!!

sv; jag sa alltid innan jag fick två barn, att det skulle ALDRIG hindre mig från att vara i farten som jag var med Ellen, och är såå glad över att det inte har gjort det!!! <3

Svar: hahahhaha. Åååh jaaa! Äggen! Eller smoothien! Och vad snäll du är som tänker blogga om det. Så omtänksamt av dig. Jag kan knappt vänta på att se fler bananpannkakainlägg ;)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-09 @ 20:40:08
URL: http://ellenojag.blogspot.com
Postat av: michaela- nybliven tvåbarnsmamma ♥

hahahahaha. du skrev det jag tänker. jag har faktiskt testat göra de där till sonen. MEN jag valde att inte blogga om detta stora i mitt liv ;)

KRAM.

Svar: hahahaha! Vilken tur för mig! ;) KRAM
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-09 @ 21:10:30
URL: http://minahjartanochjag.webblogg.se/
Postat av: basebollivet.blogg.se

Hahahahaha.. nu har jag inte hunnit läsa eller vara inne på bloggar senaste 2 veckorna så jag vet inte om det blivit värre men jag skrev just det till en tjej innan jag "pausade". ALLA verkar ha snöat in sig på det där med bananpannkakor nu, som om det var en nyhet ;)

Svar: Det är så lustigt att olika "trender" går som en löpeld i bloggvärlden & alla snöar in sig på just det som är "inne" NU! Det jag älskar med USA är att alla kör sitt eget race!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-09 @ 21:54:51
URL: http://basebollivet.blogg.se/
Postat av: Åsa Klint

Hahahah du är för skön:)) har aldrig testat , har svårt att Teo att se är godare än en riktig tunn vanlig pannkaka med vispad grädde och sylt:))
Varning!! Kika inte in på min blogg;) kesella är nämligen ett favorit mellanmål för mig, snabbt , gott och fullt av protein:)
Kram på dig:)

Svar: nej det är inte alls samma! Vanlig pannkaka är 10000 gånger godare! :) hehe jag vet att du gillar Kesella. Och likaså gör resten av sveriges befolkning ;) Lustigt att alla har "dille" på samma sak samtidigt!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-09 @ 22:47:15
URL: http://www.asaklint.com
Postat av: Åsa Klint

Gaaaw!! Himla telefon som skapar egna ord!!! tro att de är....
Ska det stå:)

2013-04-09 @ 22:49:37
URL: http://www.asaklint.blogg.se
Postat av: Hanna

Hahaha, du är då härlig Jenny!! Bananpannkakor... Kesella alt kvarg m bär, ägg, lchf, plankan....är ALLA så hurtiga och "nyttiga" utom jag?! ;-) men bananpannkaka måste jag iaf testa en ggr.. :) har ingen blogg dock så oroa dig inte - jag instagrammar dig en bild ist..!! ;-) kram!

Svar: Men jag är SÅÅÅÅ trött på alla som försöker "göra om" allt till nyttigt så dom kan äta MER. Vanlig pannkaka är 10000 gånger godare & om man kan äta med måtta så är det helt okej! Instagramma mig INTE tack ;) hehe
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-09 @ 23:09:03
Postat av: Hanna

..förresten så vet jag inte om jan kan fortsätta läsa din blogg nu, för detta inlägg var SÅ upprörande...! ;-)

Svar: hahahaha ;)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-09 @ 23:11:10
Postat av: annso

Dör tjatdöden. Alla tjatar om dessa pannkakor. 1. jag avskyr kesella. 2. Jag avskyr kokosflingor på varm mat. 3. Jag äter enbart knallgröna bananer och dom är svåra att mosa. :P Själv hade jag fundering på att äta pizza igår efter träningen men det blev hembakt knäcke istället. Pizzasuget sitter dock i.

Svar: Du skulle ätit pizza!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-10 @ 08:08:55
Postat av: Sandra

Haha klockrent! Håller med helt och fullt, har också tröttnat på allt som har med bananpannkakor att göra, det är som om hela världen vill visa att man äter nyttigt, suck. Är också trött på folks tjat om kesella/kvarg, dock äter jag det varje dag för jag tokälskar det, men man behöver ju inte dela med sig av sina matvanor till allt och alla!

Svar: Jag förstår om folk tycker om det (uppenbarligen så gör folk det! ;)) men ALLA bloggar om när de äter just det! Då blir det bilder på instagram & blogginlägg, haha ;)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-10 @ 13:31:23
Postat av: Sarasdiary

Ååååå men jisses vad jag skulle gruva mig. Men nu kom jag ju på att Johan var borta måndag - fredag på resa, men jag klarade mig. Antar att jag inte gjorde mycket den veckan utan sov när Tilde sov och planerade inte in massa saker utan tog dagen med ro. Hade ingen barnvakt heller, som vanligt.

Oj, nu ser jag att jag kommentarerat på fel inlägg. Sorry ;-)

Kram!

Svar: Det jobbiga är att August inte sover på kvällarna (eller själv om natten) så jag kommer inte få en sekund att andas, det är nog det jag gruvar mig över mest. Vi har varit själva i 5 dagar som mest, men 8! 3 till! Uäääähhh ;)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-10 @ 14:29:42
URL: http://www.lifestyleblogs.se/sarasdiary
Postat av: Lisa

Hahaha underbart inlägg! Jag håller med dig!

Svar: hehe. Det verkar som fler än jag har tröttnat ;)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-10 @ 17:30:25
URL: http://lamadjur.blogg.se
Postat av: Fanny Walhed

Haha true story, dom syns överallt!

Svar: Eller huuur? ;)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-10 @ 18:31:47
URL: http://komigenfanny.blogg.se/
Postat av: camilla

Haha!! Känner mig aningen efter.. bananpannkaka? Å andra sidan läser jag inte så många bloggar längre. Med det där med kvarg och kesella verkar vara hett men har inte förstått grejen.. Enbart nyttigt?

Kramar

Svar: hahaha. Skönt för dig! ;) Du kan gå lyckligt ovetandes hela livet, hehe. Och jaaa det där himla kvarget vet jag inte vad det ska vara bra för ;)
KRAM
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-10 @ 19:33:20
URL: http://camillasrum.blogg.se
Postat av: Katarina

Ha, ha!! Det här var ju himla kul! Var tvungen att googla bananpannkaka!

Har nyligen hittat hit och är nu helt hooked! :)

Svar: Åh vad glad jag blir!! :) Välkommen & hoppas du stannar!
Lustigt att du ungått den där pannkakan ;)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-10 @ 23:27:41
Postat av: Jennie

De där med banankaka lockar inte mig så gärna för mig hihi :-):-) slut tjötat om de ;-)

Svar: hehe ;) Samma här!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-11 @ 19:50:55
Postat av: Zarah - mamma till två

Jag vet inte vad de där pannkakorna är för nåt? :) är de goda?? Eller uppenbarligen då kanske ;-)

Svar: Jag är inte överförtjust i de med bara banan & ägg, men tillsätter man jordnötssmör är de helt ok. Dock inte alls som vanlig pannkaka ;)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-11 @ 23:00:19
URL: http://zaraholine.com
Postat av: brattbergskan

JAG SKRATTAR IHJÄL MIG! Ja inte trodde jag att typ alla mammor i Facebook gruppen skulle blogga/instagramma om dem efter mitt inlägg! Känner mig högst skyldig! Och jobbet läsa din blogg for ever and ever just för detta roliga inlägg, länge leve humor!

Svar: hahaha ;) Så det är dig jag ska skylla denna bananpannkaksepedemin på? hehe
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-18 @ 17:00:49
URL: http://www.brattbergskan.com
Postat av: brattbergskan

Eh ja, tyvärr kan det vara så illa. Fast kesella hysterin får vi skylla på nån annan ;)

Svar: hahah ;) Love it!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-19 @ 00:45:28
URL: http://www.brattbergskan.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0