Att vakna av bubblande skratt & frasigt hår

Denna lilla underbara varelsen alltså.
Så himla full i bus & glädje.
Tänk att jag för ett halvår sedan kämpade så otroligt för att få honom att sova i egen säng & nu finns det inget bättre än att krypa ner till den där varma klumpen om natten i vår stora säng, för att sedan vakna av att han står upp i sängen försöker hoppa samtidigt som han skrattar sådär härligt busigt & hjärtligt som bara barn kan.
Och för att inte tala på det där lintottiga morgonfraset till frisyr (älskar uttrycket "fras", tack Karin :)) som står åt alla håll & kanter.
Nej det finns inget bättre sätt att vakna.
Hela kroppen blir så kärleksfylld att man liksom får nypa sig i armen för livet känns så perfekt just precis där & då.
Så underbart!
 
 

Kommentarer
Postat av: corneliaeriksson.blogg.se

men så underbart det låter! det är så gosigt med småbarn! häromveckan, när jag bodde hos släkten, blev jag väckt av morgonpigg liten tvååring som kröp ner och ville läsa bok, kan man bli annat än lycklig?

Svar: Det ÄR så underbart! Det bästa som finns :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-08-03 @ 18:17:47
URL: http://corneliaeriksson.blogg.se/
Postat av: Peter Daggert

Gud så söt man kan vara =)

Svar: Ja han är verkligen det finaste jag vet! :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-08-03 @ 19:32:11
URL: http://geriatrik.blogg.se/
Postat av: Mammi

Mormor o morfars gullefjun❤

Svar: PUSS till Mommo & moffa!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-08-03 @ 20:15:19
Postat av: Sofia

Söta bilder :-)

Svar: Tack! Håller med ;) hehe
jenny - mammaliv i Nashville

2013-08-03 @ 23:09:18
URL: http://lovejournal.blogg.se/
Postat av: Denise - mamma till noah

Ja att bli väckt tiiidigt kan ha sina nackdelar men bästa tiden är ju NU när de är små o det händer så mycket. Att varje dag vakna upp till världens finaste leende, bubblande och skratt är det bästa!

Svar: Ja bästa tiden är verkligen NU. Vi har turen att väckas runt 7, ibland 8 & det känns absolut helt okej som småbarnsförälder :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-08-04 @ 08:43:30
URL: http://danajs.blogg.se
Postat av: Maria, Livet med tre

Vad fint du beskriver det!
Och vad jag önskar att jag kände så då jag blir väckt vid 5-6 ;-)
Sen tycker jag det är skönt att du efter att ha kämpat så nu hittat en sov lösning som passar er. Alla barn är inte stöpta ur samma form och alla barn passar därmed inte att sova i egen säng och eget rum.
SKÖNT att ni äntligen får sova och att alla är glada och nöjda <3

PUSS!

Svar: Hehe ;) Ja nu har vi ju turen att han sover till 7 i vår säng, så det känns absolut helt okej att vakna då av busfisen ;)Och jag är så otroligt glad att vi slutade det där kämpandet att sova & att August då äntligen kunde slappna av i vår säng utan att vakna 14196 gånger samt slänga sig runt som en tok för han var orolig att vi hade flyttat honom till spjälisen. Så himla ledsamt att han tycker så väldigt illa om att sova i sin säng, men jag struntar fullkomligt i det & kör på såhär. Vi alla sover & är glada på morgonen & det är 1000 gånger bättre än att August är otrygg & ledsen.
Samsovning is tha shit för oss <3
PUSS fina
jenny - mammaliv i Nashville

2013-08-04 @ 08:49:20
URL: http://www.livetmedtre.wordpress.com
Postat av: Annika

Söt :)

Svar: Ja han är så fin min lillfis :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-08-04 @ 11:49:57
URL: http://blogofphoto.webblogg.se
Postat av: Annso

Han är juh så fin, vill bara äta opp han.

Svar: Jaaa jag veeet! ^^
jenny - mammaliv i Nashville

2013-08-04 @ 16:57:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0