Redan Söndag?

Oj vad helgen gick fort?!
 
Idag har vi ett endaste litet uppdrag på agendan & det är att säga upp vårt gymmeddlemskap.
Det funkar ju inte..
I 6 månader har jag försökt gå på yoga 2-3 gånger i veckan & August hatar barnpassningen mer än något annat.
Sist vi gick blev han så ledsen av att bara se dörren till gymmet att jag vände om & gick til lekparken istället.
Vi har testat alla metoder som ni föreslog. Att Andrew lämnar, bara yoga i 20 minuter, ta med snuttefilt.. bla bla bla.
Men August tycker inte om att vara där.
Så nu ger vi upp & får försöka igen om något år eller så.
 
Jag ska leta upp en riktigt bra yogastudio med många klasser varje dag så jag kan gå tidigt på morgonen alt. sent på kvällen eller helgen.
Vi ska även testa ett slags dagis ett par dagar i veckan, 3 timmar åt gången.
Kanske funkar det, kanske inte. Vi får se!
Så länge får jag Yoga hemma & det går över förväntan måste jag säga.
Med några riktigt bra videos som jag kommit över & lite erfarenhet, har jag knåpat ihop några rutiner som jag utövar då det finns tid över & jag har faktiskt utvecklats lite vilket gör mig himla glad.
Så August är glad, jag är glad & nu kör vi vidare till nästa kapitel.
 

Kommentarer
Postat av: Sarasdiary

Vad fina ni är! <3
Och ja, denna helg har verkligen sprungit iväg !

KRAM

Svar: Åh TACK kära du! <3
Ja vart tog helgen vägen? Jag säger inte det ofta nu som mammaledig, men denna bara sa "tjoff"!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-06-09 @ 16:38:59
URL: http://www.lifestyleblogs.se/sarasdiary
Postat av: Madeleine Hutchinson

Vad fina ni är :)

Svar: Åh TACK! :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-06-09 @ 16:40:52
URL: http://minamerikanskaresa.blogspot.se/
Postat av: Eleonore

Otroligt fin bild på er! Måste vara otroligt jobbigt att han vantrivs så på barnpassningen. Förstår att du säger upp medlemskapet när det inte funkar, man kan ju inte göra så mycket när man provat allt. De små går ju före allt annat! Håller tummarna för att du hittar ett yogacenter som har många klasser som passar ert schema :D

Svar: Åh TACK kära du! Ja det är hemskt jobbigt & jag känner att nu är det nog. Det måste finnas en anledning till att han inte är trygg efter så lång tid & det är inte ok med mig att fortsätta försöka. Vi hittar nog något som passar oss båda snart :) <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-06-09 @ 19:42:45
URL: http://fikamed.wordpress.com
Postat av: eastcoastmom i Spanien

Trist, men jag förstår dig! Vilka bra yoga-dvd´s har du hittat? Den både jag och maken gillar bäst är MTV Poweryoga med Kristin McGee.

Svar: Jag söker på youtube där de har massor med 40 - 50-minuters klasser. Älskar Hatha inspirerade klasser mest just nu. Eller tibetanskinspirerat :) Jag har alla sparade på ipaden men den agerar white noise maskin till August för tillfället så jag kan inte kika efter namnen ;) Jag återkommer & ska definitivt spana in Kristin McGee!! :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-06-09 @ 19:59:35
URL: http://grrringo.blogspot.com
Postat av: morfar

Vilka gosiga lockar August har!
Längtar !!!!

Svar: Ja han är för söt alltså!! :) Vi längtar MASSOR!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-06-09 @ 21:17:57
Postat av: louise

Låter som en bra plan! Vilken bra mamma August har som gör allt allt allt för att han ska må bra!! Kramar

Svar: Åh TACK vilka fina ord! Det betyedr så mycket att få höra att man är en bra mamma <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-06-09 @ 21:41:34
Postat av: anna m Ludde

Fina ni! Låter som en smart plan. Tror bestämt också jag ska skaffa mig en yoga dvd. Tips? Till såna som mig? ;)

Svar: hehe ;) Jag har googlat en himla massa Hatha yoga routines på youtube & hittat några bra som jag sparat på ipaden, men såklart agerar den white noise maskin till August som just somnat så jag kan inte kika nu ;) Men sök på Slow Hatha Flow yoga routine på Youtube! ;) PUSS
jenny - mammaliv i Nashville

2013-06-09 @ 22:34:38
URL: http://annatotti.se
Postat av: Annica

Vad fina ni är! <3
Ja funkar det inte är det ingen mening att truga det.
Jag kör också yoga hemma nästan varje kväll och det funkar superbra och jag har utvecklats massor fast att jag inte tagit lektioner. Jag kan inte avancerade poser som du har visat här på bloggen, men jag kan MASSOR av grejer som jag inte kunde när jag började och jag är mjuk, smidig och mitt höftmått har minskat (!!?) vilket jag är glad för så klart!
Jag har två nya DVD som väntar på mig som jag inte har börjat på, men trivs så bra med den rutinen jag kör nu, så jag vill inte stressa det. Det får ta tid, men jag ÄLSKAR det och är så glad att du inspirerade mig att börja. Det är den enda träningen jag inte har slutat med efter ett tag för jag tröttnar. Det är ju så kul och jag mår så bra!!
Kram!

Svar: Men åh vad GLAD jag blir av att höra detta!! Så kul att även du funnit yogan & lugnet som kommer med. Heja på kära du!! <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-06-10 @ 08:27:57
URL: http://busarna.blogspot.se
Postat av: Annso

Men åh så fina ni är... Och August, sicken goding.så jäkla härliga ögon.

Svar: Men åh. TACK!! <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-06-11 @ 08:33:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0