Myror i benen

Igår hade jag nog den längtsa nattningen någonsin.
August var sååå trött vid klockan 6 & vägrade äta en endaste liten bit av all mat jag erbjöd, så redan vid halv 7 kröp vi upp i sängen.
Och han var nära att somna exakt hela tiden.
Men så "vaknade han till" & började veva med de där benen. Verkligen vifta & sparka.
Han har alltid varit väldigt "sparkig" i benen då han försöker somna, men igår var det liksom som att han hade ett gympa pass.
Och eftersom han har elefantöron så hörde han då pappan i huset kom hem 45 minuter senare, så då ville han upp & ge kramar osv.
Såklart!
Så vi var uppe i 30 minuter & han gnällde, sparkade & ville uppenbarligen sova.
Så jag gick in för att lägga honom & tänkte att "nu kommer det gå snabbt".
ICKE.
Efter 30 minuter sparkade de där benen fortfarande & kiddet fann ingen ro.
Jag masserade & stretchade vilket hjälpte, men inte somnade han!
Jag blev sådär jobbigt frustrerad i kroppen & var tvungen att gå upp, svära lite ute i köket, beklaga mig för Andrew & sedan kastade jag in handduken, sa Godnatt & bestämde att om jag själv också försöker somna kanske det går snabbare.
Andrew kom även han in & la sig (klockan var inte ens kvart i 9)
August somnade inte förrän halv 10!!
 
Och imorse vaknade han vid 5 & sparkade sparkade med de där små knubbisarna. Han var inte ens vaken utan kunde helt enkelt inte ligga still.
Vad kan det vara?
Växtvärk??
Kan man redan ha restless legs??
Han har ju som sagt alltid sparkat mycket med benen då han försöker komma till ro & jag har så länge jag kan minnas haft perioder av "insomnia". Kan man "ärva" det??

Nej. Slutspekulerat. Nu lämnar jag över till er att fundera & klura på detta ;)
 
Hej Kaffe!
 
 
<3
 
Och just ja! Ni har väl inte glömt RL bloppisen? Här hittar ni den & det finns bara några få saker kvar, så först till kvarn :)

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Ibland tror jag barn bara gör saker utan att man vet varför. Eller de heller för den delen :-)
Men frustrerande kan det vara alla gånger.
KRAM!

Svar: Ja så enkelt kanske det är? :) Jag har då ingen aning, haha. Men trötta är vi båda två, det vet jag ;) KRAM
jenny - mammaliv i Nashville

2013-10-01 @ 15:07:31
URL: http://nathalier.blogg.se
Postat av: Ida

Så söt!

Svar: Aw tack :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-10-01 @ 16:03:12
URL: http://idamariaandersson.webblogg.se
Postat av: Alexandra

Inte en aning! Men hoppas det inte händer allt för ofta framöver! :)

Svar: Nej inte jag heller. Det var inte så kul igår kväll ;) Men mer synd om lillkorven iofs som inte kunde komma till ro!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-10-01 @ 17:44:23
Postat av: Anna

Men gulle då! Hoppas han lättare kan komma till ro snart och att detta bara är tillfälligt...

Svar: Jag hoppas verkligen det jag med. Tack snälla du för omtänksamma ord!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-10-01 @ 20:48:07
Postat av: louise

Vet ju att August sover rätt "knackigt" allt som oftast men nu är han ju även inne i andra delen av närmandefasen. Min son, som är å alltid varit den enklaste ungen i världen gällande typ allt var som förbytt under en period runt 18 månaders ålder. Sov som en kratta å var sjukt klängig dagtid.. Hoppas det vänder snabbt. Lyssnar August på talböcker nåt? Funkar bra här hemma då barnet har svårt komma till ro. Kramar

Svar: Åh vad intressant! Har jag inte hört talas om faktiskt. Han har väl visserligen alltid varit i en klängfas, haha, så kanske är det därför jag valt att inte läsa mer om det ;) Han lyssnar på mig när jag läser massa böcker, sjunger osv. Det hjälper verkligen att lugna lite, men inte somnar han ;) Kanske ska testa en talbok & se hur det går! Tack för tips snälla du! KRAM
jenny - mammaliv i Nashville

2013-10-01 @ 21:32:15
Postat av: Victoria B

AH va jobbigt! Alice gjorde prick lika natten till igar. bara lag vaken och sparkade och spakrade..i varan sang saklart. Hon hade ramlat ur sin egen tidigare pa natten (forsta gangen sa vi ville liksom ha henne nara) slutade med att Brian gick och la sej i gastrummet och till slut somnade vi allihop. Inget tips har direkt...men lite medlidande :)Och gu vad jag kanner igen den dar kanslan av frustration i kroppen som du skrev! Tur man inte ar ensam

Svar: Sådana nätter är inte inte roliga alltså! Hua. Hoppas ni sover bättre inatt! <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-10-03 @ 13:09:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0