Dags att kicka igång en ny vecka

Måndag - Ny vecka & tänk att det snart är Oktober hörrni!
Det är dags att plocka pumpor för att dekorera framsidan av huset, börja gå igenom höstkläder, sänka air condition & istället ha öppna fönster..
Underbart!
Här är det runt 25 - 30 grader än om dagarna, men på kvällarna blir det lite kyligt & vi njuter av svala vindar, att gå i jeans & tända massa ljus inne.
Love it.
 
Som sagt så är det ju Måndag & vi tar det oförskämt lungt.
August sov till 7 (underbart!), vi har ätit långfrukost & nu busar kiddo samt pappi på övervåningen medan jag försöker läsa igen mig på bloggar.
Vi har ett par ärenden att bocka av, men ingen stress med det.
Eftermiddagen ser vi fram emot massor då vi ska åka & kika på en nykläckt liten bebbe.
Ja en himla bra måndag blir det tror jag.
Men innan jag börjar ta tag i något, så ska jag fylla på kaffekoppen & njuta av lugnet.
 
 
Detta busfröet!! <3 <3 < 3

Kommentarer
Postat av: Anna

Men gud, det första jag reagerade på när jag gick in på din blogg var hur stor August ser ut att ha blivit på fotot! Haha, han växer så det knakar! Tror det är håret..ser rakare och längre ut än vad det brukar(?) ... Även i ansiktet ser han "äldre" (och dessutom väldigt lik Emil i Lönneberga) ut än vanligt på detta foto! kanske bara är jag?..haha! ;)Kram!

Svar: Tycker du?? :) Vad lustigt för just igår så kände jag samma sak! Han såg så vuxen ut när jag tittade på honom. Och! Det är fler som säger att han ser ut som Emil!! Tjohooo! Jag tycker ju Emil är såå fin ;) Det var tom. på namnlistan men låter som email här, hehe, så det uteslöt vi ganska kvickt ;) KRAM
jenny - mammaliv i Nashville

2013-09-30 @ 18:49:24
Postat av: Anonym

Hur funkar det med förskolor "overthere".
Är de flesta mammor? Pappor? Hemmaföräldrar och den ena jobbar?
Finns det förskolor för barnen även om man har en förälder hemma? Eller träffar man andra barn på ngn annat sätt, typ playdates?
Är förskola dyrt?

Hmm många frågor som kanske kan bli ett inlägg?
Jag är nyfiken för jag själv är förskollärare och tycker att det är spännande att jämföra.
I Sverige går större delen av alla barn på förskola från 1-2 års ålder. Båda föräldrarna jobbar och jag ser där jag är att båda föräldrarna mer och mer jobbar heltid. I Sverige har vi en lag att man som förälder till barn under åtta har rätt att arbeta ner till 75% utan att förlora sin heltidstjänst. Fast det vet du kanske redan...
Min nyfikenhet väcks eftersom jag tror mig läsa att ni vill vara hemma med era barn.
OBS jag har inga värderingar eller tycke kring detta, bara nyfiken på om "tänket" skiljer sig från våra länder...?

Svar: ja detta får bli ett eget inlägg! :) Kul med sådana frågor.Jag är inte helt insatt i förskolesystemet & det är olika från varje stat, men jag ska skriva så gott jag kan om hur det funkar precis här där jag bor nu :)
Håll utkik så kommer det nog ett helt inlägg om ett par dagar :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-10-01 @ 07:37:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0