Amerikanska ambassaden

Det är inte roligt att köra Stockholm tur & retur på tidspress.
Men nu är det avklarat & jag får snart mitt amerikanska arbetsvisum!
Tjoho. Hurra för mig!
Var nära att missa utsatt besökstid pga extrema bilköer.
Men med en supermamma som kartläsare åkte vi rakt på ambassaden & sprang sista biten till ingången.
Blev lite hunsad av en stor, bestämd vakt om hur man står i kö. Blev lite rädd & nervös på köpet.
Fastnade i larmbågarna & fick ta av mig skorna.
Någon skämtade på engelska & jag fattade inget.
Gubben bakom det tjocka plexiglaset tog fingeravtryck & frågade om jag inte gillar barn (?)
Tänkte skämta med skippade den biten.
Sen var allt klappat & klart.
Glad & lättad som aldrig förr började vi virra runt & letade efter borttappad Hanna.
Men hittade henne så småningom & kunde åka hemåt.

Nu är jag trött.
Har ont i nacken & behöver frisk luft.
En sväng i härliga Karlstadsvädret nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0