Washington DC

Det har hant sa mycket denna helgen att det inte gar att fa plats i ett blogginlagg. Men jag har haft det underbart kul!
Liten snabb sammanfattning:
Efter en timmes flygforsening landande jag i ett soligt DC i fredags.
Tog mig till hotellet dar Camilla & Jessica vantade.
Hotellet lag (ligger) i Georgetown. Ett otoligt vackert stalle.
Vi strosade runt lite pa gatorna. Kopte vin infor kvallen & at mat pa fransk restaurang.
Feben & Sofie kom efter ett par timmar & vi kunde borja gora oss iordning for utgang.
Det blev bar-runda & en sen kvall. Mycket skratt & stoj.

Upp tiidigt pa loragen.
Jag skuttade upp, piggelin & superglad for att vi skulle turista.
Vackte tjejerna & efter en harligt fet hotellfrukost gav vi oss ivag.
Vi besokte de allra flesta monument till min stora fortjusning.
Vita huset, Capitol Building, Lincoln Memorial, The Mall, Washington Monument. Och massvis mer!
Eftersom det var 4th of July var det tokigt mycket folk & folk var kladda i rott, vitt & blatt.
Flaggor flaggade & vi hamnde mitt i den stora paraden.
Kopte oss en varsin flagga & flaggade vi med. Kikade pa tokigheterna en stund.
Samlade lite krafter & fortsatte turista oss runt. Tog massa massa kort.
At mat & skrattade.
Pa eftermiddagen var energin nastan obefintlig. Sa vi akte till hotellet. Laddade om med massa kaffe & borjade gora oss iordning for ytterligare en kvall pa lokal.
Jag, Feben & Sofie at pa etiopisk restaurang. Sa gott!
Sedan hoppade vi runt mellan olika barer. Pratade med roliga manniskor. Fick skoskav. Gick barfota. At pizza.
Natten blev till morgon & dar fick det ta slut pa festligheterna.
Vi akte tillbaka till hotellet & at frukost med en gang.
Feben & Sofie bokade buss hem.
Camilla skulle stanna en natt till hos Jessica som bor i DC & dom ville shoppa.
Sa jag packade iordning mig for att sjalv upptacka alla museum.
Det var sa mysigt att strosa runt sjalv i en sa stor stad.
Vilka otroligt fina museum. Var pa Natural Museum of Natural History & National Museum of American History.
Kikade aven pa Thomas Jefferson Memorial, strosade i United States Botanic Garden & sag World War II Memorial.

Manga manga timmar senare tog jag mig till flygplatsen. Somnade pa en stol i vanthallen.
Vaknade lagom till boarding. Sov hela flygresan.
Hoppade glad in i bilen men blev vilseledd av gps:en. Kom till ett avstangt brobygge mitt i skogen.
Efter manga svangar hit & dit kom jag tillslut hem.
Och nu ska jag sova sova sova.

Bilder kommer imorgon.

Kommentarer
Postat av: josefin

åh, vilket äventyr! väntar otåligt på bilderna : ) låter som en superhelg : D massa kramar

2009-07-06 @ 06:53:30
URL: http://jooosefin.blogg.se/
Postat av: Pappsen

Sjukt fullspäckad helg !

Härligt att läsa, att du får vara med om så mycket.

Passa nu på att vila upp dig lite ;-)

Första semesterdagen idag (måndag). Det regnar och ska så göra några dagar framöver. Till helgen åker mamma och jag tillsammans med farmor, Johan och Robbin, till Per och firar att hans utbildning är klar.

Pappa

2009-07-06 @ 07:10:22
Postat av: Mor

Skönt att du kom hem oskadd! Så fantastiskt kul du har haft!!!! Jag är så glad för din skull så du anar inte! Vi får prata på skype när du har tid. Kram o sov gott! Mamma

2009-07-06 @ 12:30:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0