Är det inte det ena

Så är det det andra..

Det tog mig 3 minuter att skriva dom orden.
Jag anvande mig av svenskt tangentbord..
Hej & ha.

Ja. Det har varit lite intriger i lilla Jennys liv idag.
Akte for att ta en promenad med Franks i skogen & blev stoppad av farbror polisen pa vagen.
Det ar inte varje dag det blinkar bla-ljus & en amerikansk biff kommer gaendes mot mig med bestamda steg.
Med hjartat i halsgropen forsokte jag komma pa vad i hela friden jag gjort for fel.
Men hade NOLL gissningar.
Han forklarade fint att jag inte stannat nar en skol-buss pa andra sidan vagen hade sin STOP-skylt ute.
Jag trodde arligt att jag bara behovde sakta ner nar den var pa andra sidan gatan & eftersom den dessutom hade borjat kora igen tankte jag inte ens pa det.
Fick en genomgang hur man ska gora & inte.
Sen bad han om mitt telefon-nummer & inte vagar jag saga nej till en polis.
Ingen boter fick jag men han ska ringa pa mandag?
Eh.. Jaha.. Ja.

Tog en liten runda med vovvisen.
Akte sen hem till Sabina. Vi kopte kina-mat, akte till stranden & val framme ser vi att dom inte packat ner nagra pinnar eller bestick.
Sa vi fick ata med handerna.
Efter 5 minuter blev det plotslig vinter-kyla & vi kunde knappt rora oss.
Fingrarna blev till is & vi tilltog flykt mot bilen. Vred rump-varmaren i bott & styrde nosen mot ett tivoli som ar pa besok i staden.
Det var folkfest & massa sota karuseller.
Sockervadd, popcorn, chokladhjul.
Vi stannade i 5 minuter.
Slangde min lilla van pa taget till Manhattan istallet.
Och slangde mig sjalv i sangen.
Ligger har & ater svenskt godis. Snart ska jag gosa in mig i tacket.
Ska upp med tuppen imorgon..


Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack va söt du är : )



haha du också.

Polisen här är allt bra underlig.

2009-09-26 @ 17:54:25
URL: http://sofiebrissman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0