Julkalender

Jag har precis fixat min gamla presentjulkalender till Andrew.
Han ska fa 3 ledtradar som leder till ett paket & pa den 4:e dagen far han oppna det.
Eftersom vi inte kommer ta med klappar till varandra till Sverige, firar vi lite hela December tillsammans.
Just julkalender grejen har varit min favorit sa lange jag minns.
Dom glittriga urgulliga kalendrarna som det var sota sma pluttinuttsaker bakom luckorna.
TV-kalendern! Radio-kalendern!
Ah nar vi lag i mammas & pappas sang pa morgonen & lyssnade pa radion.
Saaa mysigt! Jag alskade den stunden pa morgonen.
Och sen sjalvklart paketkalendern!
Sydd av farmor & hon kom alltid med den till oss den 30:e november & hangde upp den i vara rum.
Sma fina paket varje dag. Ibland en liten peng.
Vi fortsatte med dessa kalendrar tills jag var 18 ar!
Det slutade med ledtradar till en storre present pa helgen.
Lordagen var godis. Eller var det fredagen?
Hur som.. Jag har alltid alskat denna tradition & ar sa glad att jag kan anvanda den iar & att det ar till nagon jag alskar sa mycket.

Sjalv har jag min julkalendersjulgran.
Det ar en gran som star pa en fin liten box med sma byralador med siffror pa.
1 - 24 & i varje ligger ett pynt till granen.
Den 24:e ar det en fullproppad gran med glitter & kulor.

Ah vad jag aaaalskaaaaar juuul!

Kommentarer
Postat av: malin

Hej! Kopiera det hemskt gärna (glöm inte bort att nämna vart du hittade det bara ;D)!



Kram

2010-12-03 @ 09:04:29
URL: http://teddyochfreddy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0