Dagens problem

Måste berätta något ganska irriterande, men värdsligt såhär på mina morgonkvist.
Det finns ganska många saker som jag fint stör mig på här, men detta vet jag att jag har många svenskar med mig på.

Bankerna!
Ååååååh vad jag blir toookiiiig.
Det är nämligen såhär.
Tar du ett kontouttdrag dagen efter, eller samma dag, som du spenderat pengar, får du garanterat inte det rätta beloppet på ditt saldo.
Du kan nämligen göra en ny koll, utan att ha spenderat en enda dollar, två dagar efter & då ha 100 dollar mindre!?
Här tar det tid serrni för bankerna att fatta att det gjorts ett uttag eller köp!
Det tar en jäklans massa tiiiiid.
Så det säkraste är att ta ut cash, inte använda kortet på typ 1 månad & sen kolla saldot.
Sjukt irriterande.
(Och självklart funkar det inte att inte använda kortet på en månad, det var ju liksom bara en liten överdriven metod jag kluddade ner.)

Just nu är det iallafall en sån där sjukt jobbig bank-situation för mig.
Jag har shoppat online, jag vet på ett ungefär hur mycket pengar jag har att röra mig med & har absolut ingen panik att veta mitt saldo.
Men det är bara sååååååååå irriterande att det inte går om jag nu skulle vilja veta.

Ah. Det var dagens stora, hemska, problem här i världen.
Nu ska jag sörpla i mig sista kaffet, slänga på mig en bralla & jobba några timmar.
Snaaaaaart är det helg för mig & snart ska jag krama sönder min man.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0