Alkohol + bilar

Jaaaduu Ida.
Detta ar en kanslig fraga for mig & det ar annu mer kansligt i detta landet eftersom ALLA dricker & kor bil.
Eller. Jag kan inte dra alla over en kam. Men jag vet inte nagon som inte gor det.
Och det spelar ingen roll vem jag diskuterar detta med, for alla sager samma sak:
"Jag dricker inte sa mycket nar jag ska kora bil" (??!)
For mig ar detta att saga: Hej jag ar dum i huvudet!
For mig betyder det att man satter andra manniskors liv i fara.
Det ar idiotiskt hur folk inte kan skippa att dricka ett par glas nar man gar ut eftersom man behover bilen.
Alla manniskors argument ar: "Men man tar sig ingenstans utan bil".
Och det stammer!
(Forutom i New York saklart dar man tar sig overallt utan minsta problem, jag tanker INTE flytta..)
Man ar otroligt beroende av bil om man bor i andra stader.
Hela detta landet ar uppbyggt genom att ALLT ar utspritt, inga gangbanor, cykelbanor osv.
Och med tanke pa hur sjukt enkelt det ar att ta korkort, skulle man aldrig ge sig ut pa vagarna till fots anda, eftersom man inte kan lita pa forarna.
Saa.. ah.. eeh.. Nu kom jag in pa nagot sidospar & vet inte riktigt vad jag ville ha ut med detta.
MEN!
Folk kor med alkohol i kroppen varje dag & det ar accepterat av alla (?!) dock ar det olagligt.

Totalt javla vrickat att kora full, berusad eller med minsta alkoholhalt i blodet enligt min asikt, men folk gor det varje, varje dag har.

Sverige ar allt jakla fantastiskt.

Kommentarer
Postat av: Ida B

Konstigt det där egentligen. Heeelt sjukt att utsätta andra människor för fara. Sverige är rätt bra ändå!

2010-10-18 @ 17:55:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0