Quicktip

Andrew har bestämt sig för att jag ska lära mig räkna ut dricks lite snabbare.
Det är ju så jäklans krångligt ibland med procent hit & dit & bla bla bla.
Så jag överlämnar alltid det åt honom. Räknandet altså.
Men nu finns det en iPhone App som heter Quicktip & den räknar ut dricksen åt en!
Hur perfekt är inte det?

Inget mer funderande eller krångel!
15% är en standard dricks för att sitta ner & äta mat, samma gäller taxiresor.
En fin restaurang, med bra service & god middag, ger jag gärna 20%.
Man lämnar dricks om man går på manikyr, pedikyr, massage osv, 15 - 20%.
Ja, allt som har med att någon ger dig service.
Man behöver inte lämna dricks om man köper lunch över disken & tar med sig, eller handlar något i en butik.
Det är himlans förvirrande ibland.
Att ge en eller ett par dollar till busschauffören som kör till & från flygplatsen är också en fin gest. Eller personen som visar er till hotellrummet, eller bär upp väskan.

Som sagt, det är lite rörigt & jag har långt ifrån stenkoll på detta.
Men tänk att när du köper en tjänst eller någon ger dig service, så dricksar man här.

Tjohej!

(haha. Läste detta inlägget nyss & det är ju minst sagt super-rörigt! Sorry!)

Kommentarer
Postat av: pappa

Matte har aldrig varit din grej ;)

Tur att det finns hjälpande appar !



Pappa

2011-04-06 @ 06:02:59
Postat av: Jenny

Pappa - Haha! Nej jag vet! Himlans tur altså. KRAM

2011-04-06 @ 13:26:25
URL: http://jennybenny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0