The Library

Okej.
Jag MÅSTE tipsa om denna baren, bara för att jag älskar den så mycket.
Det är en riktig trash-bar, så gillar man inte rock, öl & lite lustiga människor, ska man inte gå hit.

The Library ligger i Lower East Side mellan E Houston & E 2nd street & man ser baren enklast genom att titta efter en stor, vit enhörning i fönstret.
Väl inne ser ut som ett mörkt bibliotek, med en stor filmskärm längst bak där dom spelar underliga filmer hela natten lång. Man kan sitta utmed baren eller i deras soffor. Dom har "bås" (heter det så?), med bord så man kan få plats ungefär 6 personer.
Det finns också jukebox & buck hunter (man skjuter älgar typ) & varje kväll är det Happy Hour.
Köp 1 för 2. Och som bevis för att man har en gratisöl till godo, får man ett kort ur en kortlek.



Buck hunter & gratisöl!



Öppet hela veckan lång från 12 - 4 på morgonen & Happy Hour-tiderna varierar.
Jag tror att tjejer får 2 för 1 hela torsdagen & övriga kvällar gäller den fram till 8.
Se till att spara några dollar för att bestämma vilken musik ni vill lyssna på i jukeboxen & gå på älg-jakt!

Åh jag måste gå nu i helgen!


Kommentarer
Postat av: Hannah

Shit vad skoj det lät!! Jag älskar att NY erbjuder så mycket varierade nöjen :D

2011-04-04 @ 16:43:08
URL: http://gingertea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0