11 veckor ♥

Igår gick vi in i vecka 11.

"Nu är bebisens sitthöjd ungefär 4 cm. Alla kroppsdelar finns med, från tandanlag till tånaglar och fingrar och tår har nu separerats helt. Bebisen rör sig massor och sparkar och sträcker på sig. Det ser nästan ut som vattenbalett och ju mer fostret utvecklas, desto mer rör det sig.

Merparten av den kritiska utvecklingen kommer att klinga av under de kommande veckorna. Bebisens huvuduppgift de kommande sex månadernas är att bli större och starkare, så att den kan klara sig utanför livmodern."

Jag hade massor av energi hela dagen för första gången på LÄNGE.
Lagade mat gjorde jag, städade, handlade & massa annat.
Dock somnade jag 8:30, men ingen vila mitt på dagen!

Såhär ser lillmagen ut just nu.


Taget på morgonen precis när jag steg upp. 11 + 2 är jag idag.
Jag har fortfarande inte gått upp något i vikt men magen växer ändå.
Så MYSIGT!




Kommentarer
Postat av: Linnea Scholder

Hej Jenny!! Stort grattis till graviditeten!! Gud så kul!! :) vilket datum är det planerat att bebis ska titta ut? Själv har ju jag också en liten bebis i magen, som inte längre är så jätteliten...känner mig väldigt stor nu och klumpig som en flodhäst! :) men såååå underbart!! Vet precis hur du känner dig nu med alla känslor, hormoner, all mat hit och dit och denna ständiga trötthet! Men jag lovar...det blir bättre! Hur har ni det annars? Håller på att flytta? Vad gör du om dagarna, jobb?



Blev många frågor :) grattis än en gång till bebisen! Hoppas det är bra med er!!! Kram Linnea

2011-08-20 @ 20:30:21
URL: http://Linneasvitaskafferi.bloggspot.com
Postat av: Hannah

Åh vad fin du är!

2011-08-20 @ 21:24:51
URL: http://gingertea.blogg.se/
Postat av: Ida B

Åhhh! :)

2011-08-21 @ 12:06:36
Postat av: Jenny

Linnea - Vad roligt att höra från din! Tack så hemskt mycket & grattis till dig med! :) Den 9 mars borde lillen komma till världen. LÄNGTAR! Du ska ha ganska snart va? :) Försökte klicka mig in på länken du lämnade men det funkar inte. Vad är din bloggadress? KRAM!



Hannah - TACK :)



Ida B - Gulledig :)

2011-08-21 @ 14:55:32
URL: http://jennybenny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0