Hej allihopa!

OJ vad många nya läsare jag har!
HEJ!
Vad roligt!
Välkomna så väldigt mycket.

Jag tänkte slänga in ett snabbt faktainlägg här så ni vet vem jag är utan att behöva läsa nästan 3 års tillbaka.

Aaalright!

Jenny Lönnstam heter jag & är född/uppvuxen i Karlstad, Sverige.
Där har jag bott, pluggat, jobbat & allt däremellan till 22 års ålder då jag fick ångest av att vara kvar i lilla staden, så jag sökte som AuPair i USA, hittade en megafin familj i New Canaan/Connecticut & stack iväg.
Jag hade stora planer på att resa till massa olika städer/länder i några år. Vara singel & leva loppan.

Det gick inte precis som jag planerat.

2 månader efter jag anlänt till USA, gick jag & en vän ut i New York en sen lördagskväll.
På McDougal street i Greenwich Village, utanför Rabbit Club, mötte vi Andrew & hans vänner.
Sedan den kvällen var det klappat & klart.

Aldrig i mitt liv har jag varit så kär & lycklig med en människa.
Han kompletterar mig på ett sätt som jag aldrig trodde någon kunde.

I December bestämde vi oss för att gifta oss till våren.
Vi kunde inte tänka oss ett liv utan varandra.

Den 26 Februari 2010 blev vi man & fru i New York City Hall & firade med massa fina vänner på Nurse Betties.
Vi flyttade till våran nuvarande lägenhet i Brooklyn/New York, reste runt till familj & vänner.
Våren 2011 skaffade vi våran älskade hund Marshmallow aka. Moo, Mally & massa andra namn..

Vi åkte på Honeymoon, njöt av livet tillsammans & i början på Juli fick vi reda på att vi väntar en liten bebis!
Och där är vi nu.
Mitt i flytt till en superfin lägenhet i Park Slope (Brooklyn, New York).
Lyckligare än någonsin.

Hoppas ni tycker om bloggen fina ni.

Kommentarer
Postat av: blivande svenska mormor Anna-Lena

Vad roligt att fler läser din blogg. Fin mage, men nu tror jag minsann att det är dags att det syns på vågen! Men du är väl aldrig stilla? Så lika våra första graviditeter varit hittills. Kram mamma

2011-08-10 @ 07:14:55
Postat av: Nattis

Grattis till att ni ska få en liten bebis!!! :)

Så kul för er!!! :)

Och tack igen för en jätte bra blogg, går in och läser den så ofta jag bara kan! :)

2011-08-10 @ 12:29:24
URL: http://nattisdans.blogg.se/
Postat av: mia

spännande och annorlunda. Kanske måste följa er resa lite, är så spännande med bebisväntan :) När gör man ultraljud och sånt? I Sverige är det ju oftast bara i v18.

2011-08-11 @ 16:08:23
Postat av: Jenny

Mamma - Lustigt :) Kram på dig!



Nattis - Åh Tack så mycket! Hoppas allt är bra med dig i Sverige!



Mia - Vad roligt! Första ultraljudet gör man i vecka 8, sen ett vid 12, 18, 24 osv osv.. Massa Ultraljud! :)

2011-08-12 @ 02:25:01
URL: http://jennybenny.blogg.se/
Postat av: mia

aha, lite skillnad med andra ord! Kul att få kika in o se hur den lilla har det.

2011-08-12 @ 10:45:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0