Hur orkar man?

Här kommer fler gravid-funderingar.
Första trimestern (vad kallar man det på Svenska?) är inte så skojig.
Man mår illa, man är yr, man är trött, man är kissnödig, man är hungrig, man är känslig, man är ungefär allt på en gång & det är VÄLDIGT tröttsamt ibland.
Och jag känner mig som en barbapappa i figuren, vilket gör att jag inte vill sätta på mig kläder, utan sitter i mysisar till 5 minuter innan jag sticker iväg.

Samtidigt som jag vill tycka att allt detta är så himla fint, eftersom det är av världens bästa anledning & är 100% värt, så är det mucho jobbigt.

Tillbaka till vad jag ville säga..

Det där med dessa konstanta symptom, gör att det är skitsvårt att jobba.
Varje dag känns som en plåga & jag vill, varannan minut, bara lägga mig ner för att sova.
Jag måste ha en toalett i närheten HELA TIDEN.
Jag måste ha något i matväg till hands HELA TIDEN.
Och när klockan närmar sig slutföridag, så räknar jag sekunderna på sista timmen.

Inte för att jag inte tycker om mitt jobb. För det gör jag!
Och att ligga hemma skulle jag inte alls vilja göra.
Men hur gör man för att inte kolappsa totalt & nästan börja grina emellanåt bara för att man är SÅ TRÖTT?!

/Måndagsdepp

Kommentarer
Postat av: Fatima

Önskar att jag hade nåt dundertips, men tyvärr. Jag var likadan och åkte raka vägen hem från jobbet och la mig på soffan och somnade senast 21.00. Jag som i vanliga fall är nattuggla. Det enda som hjälper är att ha en fin man som tar hand om en lite extra! Och tanken på att det kommer att ge sig. Om några veckor är du nog piggare!

2011-08-08 @ 14:31:31
URL: http://www.fatimaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Ulle

Hej igen Benny!!! :)



Jag lider med dig...



Helt ärligt så tycker inte jag alls att det var så där mysigt och härligt att vara gravid.. Det var typ det alla sa att åååå så mysigt det är att vara gravid.. Jag kände mig typ onormal som inte gillade det.. Men som du säger det kommer något ljuvligt ut.. :) Det är värd de där nio månaderna.. Jag hade dille på sura godisar

2011-08-08 @ 16:17:12
Postat av: Ulle

Aj nu gick det för fort så jag skickade visst iväg innan jag var klar.. Vad jag skrev var att jag hade dille på sura godisar, pizza sallad, apelsin juice och fanta ååååå det var super då det.. Jag blev typ flodd i munen.. :)



Det är bara att smaska på det som du gillar nu.. :)



Puss o kram

2011-08-08 @ 16:22:29
Postat av: Sara

Hur du än känner dig så kom ihåg att you look fabulous!!!!!!!

2011-08-08 @ 20:57:27
Postat av: AnnaMalin

Du beskriver det hela väldigt bra - huuua vad jag kände likadant där några veckor! Nu var jag feber- och förkylningssjuk typ vecka 8-10 så jag liksom bara låg ändå just den tiden. Hade inget val. Sen vet jag inte hur jag tog mig igenom den första perioden då jag kände allt, ja ALLT, på en och samma gång... men det blev bättre!! Det var väl just det att jag levde på, att det blir bättre, för det var iaf vad folk sa ;-) En sak, en dag, i taget. Och det blev verkligen bättre!



Hoppas du hittar ditt sätt att ta dig genom tröttheten och allt annat! Och börja grina när du känner för det - iaf jag kände mig bättre när jag fick släppa ur alla hormonfyllda feelings ;-) Omgivningen förstår, även om min man tittade lite frågande på mig ibland :P



Kram på dig!

2011-08-08 @ 23:09:57
URL: http://annamalinsrum.blogg.se/
Postat av: Jenny

Fatima - Åh vad jag älskar dina kommentarer! Det behövs verkligen gravid-stöttning! Synd att jag inte köpte skorpor på IKEA i söndags.. Smart ide! Jag får kanske åka dit en snabbis till helgen :)



Ulle - Nu har du startat ett galet pizzasallad sug! GE MIG!



Sara - Men TACK :) Gulle dig!



AnnaMalin - Så skönt är det att höra om att andra känner/kände samma sak & ändå tog sig igenom det. Tack för tipsen! Dom är välbehövda just nu! Kram på dig! :)

2011-08-09 @ 02:30:03
URL: http://jennybenny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0