Penelope

Igår när vi mött upp Andrews mamma på Penn Station, gick vi till ett frukosthak jag läst mycket fina recensioner om.
Penelope hette restaurangen & den ligger på E29th street & Lexington Ave.
Himla mysigt var det!
Vi kom precis i tid innan kön blev milslång.
Jag såg massa turistböcker i högsta hugg så jag antar att stället är varmt rekommenderat.
Och det förstår jag.
För $15 får man kaffe & färskpressad juice på helgerna, samt en brunch entre.
Jag åt tjocka, men krispiga, våfflor med jordgubbar & cocos. SÅ GOTT!
Andrews mamma åt hemgjord granola med massa färsk frukt & yogurt.
Andrew fick sig en smarrig macka på stekt ägg & bacon.
Allt var väldigt gott!

Mycket nöjd över mitt val av ny restaurang.
Rekommenderar verkligen att gå dit.

Vardagsmorgnar så har dom "vanlig" frukostmeny som är lite billigare, vilket är himla bra.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0