Artichoke

Jag tror att jag nämnt detta stället många gånger tidigare, men det är värt att nämna igen.
Bästa pizza-slicen enligt mig hittar man på Artichoke.
14th street, between 2nd and 3rd avenue, ligger min lilla favvobutik på.
Det är pyttelitet & man kan inte sitta ner för att äta & det är nästan alltid kö utanför, men det är det värt!
Jag äter alltid deras speciella slice med Spinach & Artichoke. Åh den är så god!
Det låter kanske inte fantastiskt gott, men det är det!
Andrew äter alltid den klassiska Margharita.
Dom andra 2 sorterna är inte mycket att hänga i julgranen enligt mig.
Det är kontantbetalning som gäller & jag tror en slice kostar ungefär 3 dollar.
Men en räcker gott & väl!
Oj vad mätt man blir! Här snackar vi ost-chock.
Gottigottgott.

Dom har nu två nya butiker också.
En i Chelsea på W18th and 10th ave & en i Greenwich Village på McDougal Street
Här kan man sitta ner & äta.
Jag har dock inte testat något av dom två ställena, så jag kan inte säga om det är bra eller inte..
Men testa, testa!

Här är jag med takeaway pizza slice från Artichoke efter ett långt midsommarfirande 2010.
Det är öl i muggen, haha.
Man kan nämligen köpa öl i plastmugg med sugrör.
Praktiskt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0