Läggdags

Klockan slår snart sovtajm. Jag har precis skickat iväg viktiga mail & ätit glass, så jag är skönt dåsig i huvudet. Hoppas jag sover hela natten & vaknar piggelin imorgon. Jag saknar att ha energi, matlust & att yoga! Åh vad jag vill Yoga! Kanske kan jag börja på lördag igen. Det vore fint det. En sak till funderar jag på. Detta med svenska ord man svänger sig med ibland. Som "jisses", "jösses" & "Jesus Amalia". Jesus Amalia?! Eh!? Hette Jesus, amalia? Eller "herreminje". Eller heter det herre-min-ge? Eller Herre-min-GET?! Jag fattar inte vart somliga uttryck kommer ifrån. Vad betyder dom? Varför är dom flesta ord i koppling med Gud? Grubbel, grubbel, grubbel Nej. Dags att sova!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0