Söndag

En av dom bästa dagarna på veckan.
Söndag!
Denna dagen kan man ligga på soffan hur länge som helst.
Man kan kolla på hur många filmer man känner för, äta massa mat & bara vara allmänt lat.

En snabb fråga som kom över mig nu.
Har min skriv-svenska blivit sämre?

Jag känner att jag inte stavar rätt ibland & sätter fel ord i fel meningar, eller missar ord.
Men jag vet inte hur jag skulle kunna omformulera mig rätt när jag känner att det är något fel i min text.
En av Andrews kollegor som är från Tyskland, har berättat att hon knappt kan skriva Tyska längre..
Jag blev skitskraj & började genast lägga till massor med fler svenska bloggar i min dagliga läs-lista & har lovat mig själv att brevskriva mer ofta med famor & mormor.
Där kom det ett exemplar!!
"Mer ofta", kan man skriva så?

Kommentarer
Postat av: Therese

Istället för att skriva "mer ofta" skulle jag nog skriva "oftare" ;)

Jag tycker inte din skriv-svenska är dålig överhuvudtaget! :)

Kram!

2011-03-13 @ 17:46:22
URL: http://kamtroll.blogg.se/
Postat av: mamsen

Ja, du har rätt, du skriver inte så bra svenska längre men vi är glada att du skriver. Man förstår, men i förra inlägget hade du skrivit ett ord där du vände bokstäver så det blev sv/am. Ska kolla sen vad det var för ord. Vi har ätit en god middag med Frida och Sebastian här hemma och spelat lite spel, mysigt värre! Kram o fortsatt mysig söndag.

2011-03-13 @ 19:43:56
Postat av: mamsen

Det var under nyhetsmorgon som du skrev tradgedin, det heter tragedin! Kul va!

2011-03-13 @ 19:45:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0