St Pattys day

Idag är det St. Patricks Day.
Det är en irländsk högtid som firas genom att dricka en jäklans massa öl unegfär.
Folk har varit galna & klädda i grönt i mer än en vecka.
Och eftersom Andrew hävdar att han minnsan är halv-irländsk (hans mormors morbrors kompis var från irland ungefär..) så ska vi såklart fira detta.
Men jag har ingen aning om vad vi firar.
Kvällen till ära har jag såklart på mig en grön tisha.
Eller, det är mer för att få tyst på Andrew! Och jag har heller ingen aning om varför man har på sig grönt?




Dessa små gubbar sitter överallt & treklövrar pryder dom flesta barerna just nu.
Folk kommer mest troligt vara fulla vid klockan 10 på morgonen & ta ledigt från jobbet imorgon.

Dock blir det inget galet party för mig för imorgon ska jag till New Canaan & träffa mina gullepojkar!
LÄNGTAR!

Kommentarer
Postat av: Camilla Gustafsson

Hej,



kom över din blogg på nätet o började läsa om tips på restauranger, så tack för det :)



Jag ska i slutet av april åka på semester till USA, först till västkusten för en roadtrip o sen på vägen hem så tänkte jag stanna till i NYC. Har bott där tidigare så jag har lite koll på läget men iom att jag åker själv den här gången så tänkte jag höra om det du kanske skulle vilja ses för en kaffe, drink eller middag? Tänkte att det vore trevligt o träffa lite folk o det är ju alltid roligare o vara fler när man går ut o äter.

Om det är något du kanske saknar från Sverige (själv fick jag sån grymt längtan efter lösgodis så jag höll på att bli tokig när jag bodde i usa sist) så hör av dig så kanske jag kan köpa med mig det.

Ha det så bra.

MvH / Camilla

2011-03-17 @ 12:30:26
Postat av: Andrew

HEY! My Grandma was 100% Irish! That's like me saying your Grandma is not from Sweden! ALSO, you were not wearing GREEN today AND you say you're NOT partying tonight?? Hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm LAME

2011-03-17 @ 13:57:13
Postat av: pappa

Nice

Hälsa grabbarna och Amy !



Jennys Papa

2011-03-17 @ 21:06:15
Postat av: jenny

Pappa - Det ska jag göra! :)



Andrew - Youre lame.



Camilla - Vad roligt! Såklart vi kan mötas upp! Skicka mig ett mail vetja!

2011-03-18 @ 12:40:04
URL: http://jennybenny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0