Tulipaner

Igår köpte jag hem fina, gula, tulpaner.
Har aldrig varit en tulpanfantast, men på senaste tiden har jag tyckt att dom är så otroligt vackra & dom påminner om mamma & pappa, vilket gör dom ännu finare.
När jag stod & väntade på hissen upp till lägenheten med blommorna i handen, kom en kille fram & gav mig ett spontan-tips om hur man tar hand om dessa skönheter.
Han sa att man ska stoppa ett kopparmynt i vasen, så kommer dom inte böja sig, utan stå rakt upp mycket längre.
Jag har aldrig hört något sådant förut! Ploppade genast i 2 mynt & hoppas att det funkar!

Älskar när människor är sådär härligt vardags-snälla & kommer med spontana tips från ingenstans för att sprida sin kunskap & hjälpa någon annan!
Stort plus till New York, för nästan alla som bor här, är faktiskt otroligt sociala & hjälpsamma!

Mina tulpisar står fortfarande spikrakt & om det funkar lär jag veta om ett par dagar.

Nu ska jag slänga på mig mina pjux & solbrillor för att gå på bio & äta kina-mat med mannen.

Kommentarer
Postat av: Fatima

Jag älskar också tulpaner och på sista tiden har min man börjat köpa dom till mig lite titt som tätt. Låt mig veta om tricket med kopparmyntet funkar!

2011-03-21 @ 07:25:37
URL: http://www.fatimaslillablogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0