Doktorbesöket

Det blev inget glukostest idag.
Läkaren ville vänta några veckor till, så då gör vi det.
Inget mig emot eftersom det tar över en timme & det var så soligt & fint ute idag att jag hellre strosade runt på julmarknad.
Vi gjorde en snabb undersökning & pratade förlossning istället.
Mitt blodtryck är fortfarande perfekt, magen mäter exakt som den ska & lillkorvens hjärta slår starkt :)
Jag har gått upp 5 kg & tydligen är det lite i underkant?
Så om jag lägger på mig lite mer är det bara bra tyckte min doktor.
Jag äter vad jag vill, när jag vill & överäter inte fett/socker bara för att jag är gravid & "bör passa på", så tror jag att allt kommer sluta bra!
Att alltid göra allt med måtta & aldrig förbjuda, gå på diet, vräkäta på helgen & sen börja om nyttiga livet på Måndag är nyckeln till ett glatt & hälsosamt liv tror jag.

Nu svävade jag visst iväg här!
Vad mer pratade vi om..?
Jo! Förlossning!

Jag fick alla svar jag ville ha.
Eftersom min önskan är en naturlig förlossning utan medicin har jag läst på mycket om tekniker, redskap osv & allt kommer finnas där, samt min fina doktor vet väldigt väl hur man utför alla moment & hjälper till.
Ingen "tidspress" kommer finnas som så många sjukhus tyvärr har här i USA.
Jag kommer ha tillgång till dusch/bad, inte vara uppkopplad vid en monitor hela tiden, ha en yoga-boll till hjälp & massa annat.
Det känns så bra!

Allt är tipptopp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0