I väntan på lillkorven

Denna morgon känner jag mig så glad & harmonisk.
Sedan jag blev gravid har det varit mycket upp & ner.
Jag har självklart alltid varit glad att vänta bebis.
Men som jag sagt tidigare var det väldigt svårt för mig att omprioritera osv eftersom korven inte var planerad.
Inte heller har jag njutit av att vara gravid.
Det har varit så mycket illamående, ont i magen när den stretchas ut, rastlösa ben, hemsk trötthet osv.
Jag trodde helt enkelt att det här med att vara gravid kanske inte var "min grej."

Men sedan i Söndags har jag njutit för fullt!
Det är som en ny värld öppnats.
Jag vet inte vad som hände, men jag är helt plötsligt överlycklig över att ha en lillkorv i magen.
Och jag mår bra!
Jag mår verkligen jättebra.

Såklart att det fortfarande finns krämpor, trötthet & annat som jag inte annars dras med, men jag längtar så otroligt mycket efter min lille bebis att jag kan knappt vänta till Mars & allt åkommor gör ingenting.
Jag spelar musik på magen, klappar & pratar med den, skriver i bebis-boken, kollar på inredning till bebis-rummet & beställer lite kläder.
Allt känns perfekt.

Tänk att jag redan älskar denna lilla varelse så otroligt mycket.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0