SUCK!

Jag har kommit in i en "kan inte sova till längre än 6am-fas igen!"
Sååå störande.
Ögonen är trötta men jag har en miljard myror i benen.
Samma är det när jag ligger i soffan.
Jag måste upp & stretcha & hålla på.
Måååste börja yoga igen!

Testade lite igår, men blev så hemskt kissnödig av att böja mig i olika ställningar, haha.
Sprang på toaletten 3 gånger sen gav jag upp.

Har förövrigt börjat läsa väldigt mycket om förlossning.
Jag tänker INTE kolla på någon film eller ta reda på massa detaljer.
Det skulle mest troligt göra mig livrädd.
Men jag vill liksom veta "hur" man tar sig igenom smärtan.
Hur man andas.
När det gör som mest ont.
Mest av allt vill jag ha en naturlig födsel utan en epidural, men vi får se hur det blir med det.
Intressant är det iallafall.

Aldrig förut har jag googlat om födsel, klockan 7 en lördagsmorgon..
Life's changing man!

Kommentarer
Postat av: pappa

2011-10-15 @ 15:13:53
Postat av: pappa

Epidural = nål är inte = Jenny :-)

Naturligt låter mer som du. Det är några veckor kvar, så det finns tid för överväganden.

Kramar i massor

Pappa

Ps jag flög med helikoptern från bio rummet, runt hela våningen och tillbaka utan att krascha. :-)

2011-10-15 @ 15:22:17
Postat av: Fatima

Tänkte bara ge lite pepp och säga att jag födde utan epidural med endast lustgas som smärtstillade. Jag är livrädd för sprutor och gillade inte tanken på att få kroppen full av bedövning. Blev yr bara jag läste om det, ryyyys. Men jag upplevde att omgivningen liksom inte tror på en när man säger att man ska försöka föda utan epidural. Mycket "du får väl se när du ligger där he he" och det kändes som att alla jag träffade hade haft epidural (utom mamma typ). Så jag vill mest säga att Heja Jenny!



Om andningen, vi gick föräldrakurs där man fick lära sig att andas, mycket hjälpsamt. Finns liknande hos er så kan jag rekommendera varmt.



ps. Jag tycker absolut inte att det är fel att använda sig av bedövning om man vill det. Var kvinna bestämmer över sin kropp ds



ps2. Funderade ett tag på din pappas kommentar innan jag kom fram till att det antagligen var en liten leksakshelikopter han skriver om ha ha ds.

2011-10-15 @ 20:36:48
URL: http://www.fatimaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Jenny

Pappa - Det var himla bra gjort du pappen! :) Andrew har precis beställt en, haha. Han är SÅ avundsjuk! KRAM!



Fatima - HEJJA DIG! :) Jag är SÅ trött på alla som säger att "det klarar du aldrig". Men hallå!? Schysst liksom. Jag går in med en inställning till naturlig födsel & sen får vi se vart det går. Tack för pepp! Stor kram till dig!

2011-10-16 @ 02:02:49
URL: http://jennybenny.blogg.se/
Postat av: Caroline Nilsson

Jag beställde en cd med lite andningsövningar som jag tyckte var bra att lyssna på. Vår barnmorska trodde vi hade gått på kurs :-) den jag köpte hette moder jord men det finns säkert andra också. Kram!

2011-10-16 @ 19:21:42
Postat av: Jenny

Caroline - TACK :) En sån ska jag beställa! Kram på dig

2011-10-17 @ 12:47:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0