Svar på kommentar

Hanna om Baka baka liten kaka:

Varför nål? Kram


Jo serni här får man nålar till höger & vänster i stackars armen när man är preggo.
Läkarna tar blodprov för att kolla så allt är bra.
Dom mäter viktiga värden, kollar efter diabetes & sånt.
Det känns väldigt tryggt att alltid få lyssna på hjärtat vid varje besök & att dom mäter, väger samt kollar värden.
Vi har otroligt bra läkare som redan kollat efter Downs Syndrome & andra möjliga sjukdomar.
Lillkorven är som tur är frisk som en nötkärna! :)

Idag behövde jag inte ta blodprov eftersom jag nyss hade stora ultraljudet där det togs ungefär 60 (!) närbilder på varje minsta lilla del av bebis & livmoder för att se så allt är perfekt.
Men jag fick mig influensa vaccin så det blev ett stick i armen iallafall.
Som sagt. Jag måste vänja mig!

Tröstade lite med att gå & köpa kläder till korven.
Det blev en himla massa fint som jag får visa nästa vecka!

Nu ska jag & min ömma arm lägga oss i soffan & glo på lite tv.



Kommentarer
Postat av: Hanna

Här kollar man oxå alla värden men det räcker med blodprov i fingret för att se allt. Influensavaccin är frivilligt men gratis för gravida, tas dock efter 4 månaden.

Skönt att man bor här då så ett stick i fingret räcker :)



Kul med kläder!

Puss

2011-10-28 @ 22:10:36
Postat av: Jenny

Hanna - Ni är lyckligt lottade!

Jag tycker inte om alla stick! Här tas det mycket av samma prover fast om & om igen. Bara för att försäkra sig att inget hänt sen sist. Sen kollar dom HCG-värdet på bebis, hepatit & massa jox. Jag tror att dom har lite mer problem i detta landet med sjukdomar & behöver mer test. Därför tog jag influensa vaccinet, eftersom det är stor risk att bli smittad här.



En bra sak är dock att jag börjat få lite enklare att tömmas blod. Vilket jag verkligen är glad över!



Puss :)

2011-10-29 @ 15:04:53
URL: http://jennybenny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0