Letar & googlar..

..Pojknamn! Om vi får en flicka är namnet bestämt & har varit sedan innan jag blev gravid. Men herregud vad svårt det är att klura ut ett bra pojknamn! Vi har ett par alternativ men inget som känns solklart. Jag känner press på mig själv att hitta ett bra, fint namn som vi + barn kommer vara nöjd med? Det ska inte vara vanligt. Det ska ha koppling till mina svenska rötter & därför måste vi tänka mycket på om det är enkelt att uttala på engelska. Dessutom ska det passa med vårat efternamn. Oj vad jag grubblar!

Kommentarer
Postat av: jen

Så ska det va ett "svenskt" namn?

tycker det finns så mkt finare engelska namn hihi ;)

Sen vet jag ju inte vilka namn som har anknytning till dina rötter heller, hehe, men fina namn är ju typ Mattheus (då kan den kallas Matt, fast det kanske inte är lika fint hehe)Tommy, Marcus, Adam, Daniel, David, Michael, Chris (Christopher) Sam, Robin, Nicholas (tycker det är finare än Niklas) Lucas, - jaa...några förslag bara ;)

2011-09-15 @ 07:55:34
URL: http://www.misshart.blogspot.com
Postat av: jen

Så ska det va ett "svenskt" namn?

tycker det finns så mkt finare engelska namn hihi ;)

Sen vet jag ju inte vilka namn som har anknytning till dina rötter heller, hehe, men fina namn är ju typ Mattheus (då kan den kallas Matt, fast det kanske inte är lika fint hehe)Tommy, Marcus, Adam, Daniel, David, Michael, Chris (Christopher) Sam, Robin, Nicholas (tycker det är finare än Niklas) Lucas, - jaa...några förslag bara ;)

2011-09-15 @ 07:57:59
URL: http://www.misshart.blogspot.com
Postat av: Fatima

Ja, det där med namn! Så himla svårt och det är så avgörande på nåt vis. Isolde fanns med hela tiden tillsammans med några andra finalister. Lagom ovanligt utan att vara konstigt, och himla vackert (tycker vi). I början fick jag anstränga mig för att kalla henne för Isolde och inte fortsätta med Pyret och Fanta som var magens smeknamn ha ha. Nu kan jag inte tänka mig nåt annat än Isolde.

2011-09-15 @ 09:57:29
URL: http://www.fatimaslillablogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0