Nu kom jag på!

Precis när jag slagit igen datorn & gått upp för att göra mig iordning, så kom jag på vad jag ville skriva om!
Det där om kön!
Altså. Bebisens kön.
Vi vet fortfarande inte hur vi ska göra.
I helgen så sa lika många "vänta", som sa "ta reda på det".
Det var liksom ingen majoritet.
SUCK!
Så vi står bara & trampar på samma ställe.
Ska vi? Ska vi inte? Ska vi? Ska vi inte?
Bla bla bla..

Igår så började jag läsa lite om vad somliga säger är utmärkande gravidsymptom för pojke/flicka.
Och så hittade jag några "är det pojke eller flicka-quiz."
Detta är resultatet.

Test nummer 1 - Flicka. Solklart
Test nummer 2 - Pojke. Inga tvivel
Test nummer 3 - 50/50 ..?
Test nummer 4 - Flicka
Test nummer 5 - Pojke

Tack för den televerket.

Har ni några symptom osv som ska vara utmärkande om det är pojke vs. flicka i Sverige?

Kommentarer
Postat av: Nattis

Brukar man inte säga att om magen växer "rakt fram", nästa som en boll så blir det en pojke och om magen mer brer ut sig (så att man nästan kan se den bakifrån) så blir det en flicka?! :)

2011-09-07 @ 18:45:49
URL: http://nattisdans.blogg.se/
Postat av: Nina

Halsbränna ska vara tecken på en tjej (vilket stämde för mig), om bebisen har mycket hicka är det också flicka (stämde även det), men inte så mycket annat stämde från skrocken jag läste :-) Är du sugen på sött ska det vara en pojke, surt/syrligt en flicka. Finns hur mycket som helst! Jag är glad att vi inte tog reda på könet, spänningen och undran var mysig tyckte jag!

2011-09-07 @ 20:46:51
URL: http://ninaerica.blogspot.com
Postat av: Sarah

Vad jag har hört så ska man kunna se på magen (hur den växer) om det är en tjej eller kille. Sen finns det t.o.m vissa saker man äter som är typiskt när man väntar en tjej eller kille. Men som sagt, det är bara som jag har hört. Har ingen aning om det stämmer. Hoppas allt är bra med knodden och er annars! :) Kram!

2011-09-07 @ 21:50:27
URL: http://slonnstam.com
Postat av: Jenny

Nattis - Jag har också hört det, men hur vet man om den är rakt fram eller rund såhär tidigt?! :)

Kram!



Nina - Det var helt nya tecken för mig! Då stämmer allt på flicka. Gud så Spännane det är! :)



Sarah - Ja det enda sättet att lista ut är ju att fråga doktorn egentligen.. :) Kram!

2011-09-09 @ 15:08:41
URL: http://jennybenny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0