Svar på kommentar

Anna J om Ny cykelväg:
Gud va härligt! :)
Du, jag undrade bara, jag har följt din blogg ett tag men jag har aldrig lyckats lista ut vad du jobbar som :) så om det inte finns någon anledning till varför du inte säger det, vilket jag så klart respekterar i sådana fall, så skulle jag gärna vilja veta! :)



Svar - Jag har faktiskt inte ens funderat över att någon/några inte vet. Inga hemlisar pysslar jag med inte! Jag jobbar som proffesionell Nanny åt en familj i Downtown Brooklyn. Mamman & pappan har sprudlande karriärer & behövde någon som kunde ta hand om deras nästan nyfödda plutt förra året.
Dom gick igenom den fina agenturen HeyDayNannies, där jag hade äran att skriva in mig. Många agencys kan ungefär vem som helst hoppa på & man får halvdana jobb med dålig lön. Jag är betald bra pengar, betalar skatt & har bara en liten skrutt att ta hand om.
Jag är väldigt nöjd med mitt jobb.
Nu känns lillan nästan som min egen & bättre träning inför min egen lillkorvs ankomst kunde jag inte få!


Kommentarer
Postat av: Fatima

På tal om jobb. Hur funkar föräldraledighet i usa? Mycket lägre skatter så jag antar att det inte är lika generöst som i sverige. Hur länge ska du jobba? Är det vanligt med pappaledighet i usa (eller i era kretsar)? Tusen frågor som vanligt, men kulturskillnader är så spännande tycker jag. Och kanske viktigaste frågan, hur ska ni göra med könet? Alltså barnets kön menar ja ju då, ingen annans ha ha. Kom ni överens? Om du frågar mig så borde du få bestämma eftersom det är du som är gravid. Den som är/har varit gravid får alltid bestämma enligt mig ;)

2011-09-01 @ 15:14:20
URL: http://www.fatimaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Anna J

Åh tack för svaret! Vilket fantastiskt jobb, du är lyckligt lottad! :)

2011-09-01 @ 19:57:10
Postat av: Jenny

Anna J - Fråga så gärna mer om du vill :)

2011-09-02 @ 02:21:54
URL: http://jennybenny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0