6 månader ♥

Idag blir hjärtat ett halvår!
Hurra Hurra!
Det ska vi fira med buller & bång har jag bestämt :)
 
 
Lillkorven är nu 66 cm lång & väger 8kg på pricken. Han har noll tänder & hårväxten börjar ta fart. Ljuuus ljus blont nästan vitt är det.
 
  • Han sitter upp själv men kan falla åt sidorna så det gäller att vara med
  • Älskar att stå upp & försöker själv ställa sig upp när han kan stödja sig mot något
  • Har nyss uppfunnit hur man blåser bubblor & pruttar med munnen
  • Älskar att äta gröt på kvällarna & vill smaka på all mat, men vill inte äta en "måltid" än
  • Han skrik/pratar högt & ofta. På morgonen håller han låda i ungefär en timme för sig själv.
  • Kvällsbadet är det bästa han vet! Han skrattar, sprattlar & skvätter länge länge
  • Han vill göra ALLT själv. Allt allt allt.
  • Favoritsången är fortfarande Lille katt & bästa leksaken är pussel-tåget uppe i hans rum.
  • Nu passar det alldeles utmärkt att hänga med pappa & dom har väldigt roligt tillsammans.
  • Att sitta i barnvagnen & bilstolen är plötsligt helt okej & vi kan äntligen slappna av lite när vi åker iväg på ärenden eller för att möta vänner :)
 
Underbara unge vad jag älskar dig!

Kommentarer
Postat av: Nikita

Grattis august :D skiljer ju bara en vecka på våra små =)

Meja gillar också gröt och att smaka vår mat, men vill inte heller äta en hel portion mat ännu, flaskan är bäst tycker hon =)

Svar: Nämen det har jag inte tänkt på!! Nu när du säger det så läste jag ju Meijas halvårs inlägg förra veckan! ;)
Jenny Lönnstam

2012-08-17 @ 18:59:50
URL: http://nikital.blogg.se
Postat av: AnnaMalin

Han är så fin Jenny! Grattis till August!! Alltid roligt att läsa sådana månadslistor och väldigt kul att spara för framtiden i familjen :-) När man går tillbaka inser man hur snabbt de utvecklas, de små. KRAM till er!

Svar: Ja jag inspirerades av dig att göra sådana listor! ;) Helt knäppt vad fort tiden går. Tänk att Livisen går på dagis nu. Stora fina tjejen! KRAM
Jenny Lönnstam

2012-08-17 @ 21:12:41
URL: http://annamalinform.blogg.se/
Postat av: Sofia - mamma till Svante ❤

Så glad!! :)

Svar: haha ;) jaa! Så glad har han varit hela dagen!
Jenny Lönnstam

2012-08-17 @ 21:18:15
Postat av: Akka - mamma till Gustav

Grattis August! Superhärlig bild och skönt att läsa att barnvagn och bilstol funkar nu, då kanske det finns hopp för oss också längre fram :)

Svar: Ja det hände liksom över natten att han ändrade sig. Vi blev helt paff! Så det finns hopp ;) Han har varit en liten krångelpelle länge denna lilla mannen
Jenny Lönnstam

2012-08-17 @ 23:55:29
Postat av: Nadja

Åh vad söt han är! Såna här listor måste jag komma ihåg att göra när det blir dags för mig att få barn :)

2012-08-18 @ 09:56:13
URL: http://www.alohanadi.com
Postat av: AnnaMalin

Sv: Vad roligt att jag kunde inspirera! Jag vet - det är gaaalet, fattar knappt sj att jag är en mamma som har en dagistjej nu och ingen bebis längre ;-) Kramar!

2012-08-18 @ 14:36:49
URL: http://annamalinsrum.blogg.se
Postat av: Anna med Ludvig och bullarna

Men åhhhh vad gosig han är! Grattis på halvårsdagen!!! Visst börjar det bli svårare att ta bilder på dom? Dom sitter ju aldrig still!! Och lär bara bli "värre"! :D

Svar: Haha ja nu är det inte lätt längre! ;)
Jenny Lönnstam

2012-08-18 @ 15:55:04
URL: http://annatotti.se
Postat av: camilla

Grattis sötkorven! Våra killar är exakt lika stora alltså! :) Vikt och längd!

Stor kram

Svar: Åh tack hälsar August! :) Tänk att jag har en sån klump ;)
Jenny Lönnstam

2012-08-20 @ 16:56:15
URL: http://camillasrum.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0