Marknad

Idag mötte vi upp Caroline, Shayne & deras pyttelilla skruttbebis Audrey för att gå på "the fair".
Ungefär som i2 marten för er som är från Karlstad ;) fast amerikaniserat deluxe såklart.
Jag älskar att kolla på alla white trash människor & kommer aldrig sluta fascineras av all friterad mat.
 
Här kommer en matspecial enbart för er ;)
 
 
Som sagt. Allt friterat! Snickers, Oreos, Twinkies, KORV.
Det konstigaste folk gick runt & åt på var gigantiska kalkonben..?
 
 
Andrew var väldigt exhalterad över dom gammeldagsa sockriga drickorna.
 
 
Här är en talkrik med friterad deg & ungefär ett kilo florsocker på. Även kallat "Funnel cake"
 
 
Här är en "liten" hög med chips som dom häller ketchup, ost osv på. UÄK!
 
 
Och där är den friterade korven, haha. Kallat "Corn dogs"
Men ärligt! Friterad korv?!
Fint att sätta den i ett salladshuvud också.
(ursäkta om ni blir lite äcklade av dessa bilder, haha)
 
 
Jag nöjde mig med glass & iced tea (och amnings bh:n syns som vanligt..suck..)
I denna delen av amerika finns Iced Tea överallt. Vart du än går. Det är nog vanligare än vatten! Alla alla alla dricker iced tea. Och jag har ingen aning om varför så fråga inte ;)
 
Som ni ser var refills bara en dollar & det var tokvarmt så vi drack ur stora muggen snabbt & fyllde på.
Efter en liten stund börjar vi känna oss tunga i huvudet & trodde att kanske behövde vi dricka mer.
Sedan insåg vi att te innehåller koffein & eftersom båda är koffeinfria så fick vi en ordentlig kick av allt drickande, haha.
 
En himla rolig & väldigt amerikansk dag!

Kommentarer
Postat av: Maria - mamma till Liam ☆

haha fy! skulle nog mest må illa om jag gick runt där :p

Svar: Haha. Det är precis vad jag gjorde. Samtidigt som jag fascinerades av det ;)
Jenny Lönnstam

2012-08-12 @ 07:37:23
URL: http://fashionstars.blogg.se
Postat av: Mammi

Härligt för er, att ha vänner att göra lite saker med! Blev August påverkad av teet sen? Puss o kram /mor

Svar: Jag tror faktiskt det! Han har varit skrikig HELA natten! Stackare :(
Jenny Lönnstam

2012-08-12 @ 07:50:58
Postat av: Hanna -Melkers mamma

Haha, körv med kål! Nog för att jag gillar friterat men det finns ju gränser :) räcker med potatis och kyckling tack!

Svar: Kööörv mä kåååål
Jenny Lönnstam

2012-08-12 @ 08:28:21
Postat av: Ina

Hahaha men stört, inte så konstigt att så himla många amerikaner är överviktiga liksom...friterade oreos och snickers t.o.m.? Jätteroligt

Svar: Jag vet! haha. Altså det är så fett så det rinner igenom flera lager av servetter. Bläää
Jenny Lönnstam

2012-08-12 @ 09:01:40
Postat av: Ina

Hahaha men stört, inte så konstigt att så himla många amerikaner är överviktiga liksom...friterade oreos och snickers t.o.m.? Jätteroligt

2012-08-12 @ 09:01:59
Postat av: catta

Jag döööör vad kul! Det för finns för övrigt ett mästerskap i att fritera saker i USA såg jag på TV för några månader sedan.

Svar: Ååh usch! Jag vet, det är sååå äckligt haha
Jenny Lönnstam

2012-08-12 @ 10:22:15
Postat av: Alexandra

Haha jag kan riktigt känna hur det vänder i magen på mig när jag se all den maten. Ok för friterad mat men det där såg verkligen äckligt ut. Jaja det var kul att se lite amerikanska matvanor iaf! :-)

Svar: Ja det vänder sig verkligen i magen haha. Men samtidigt så är det så roande!
Jenny Lönnstam

2012-08-12 @ 10:23:41
Postat av: Nathalie - Mamma till Melina

haha, jag skulle nog vara en knäppis och iallfall testa nått av de konstiga sakerna om jag såg något liknande, men jag kan förstå om man bor där och ser det varje dag.. Speciellt fresh är det ju inte.

Svar: Jag tog ett bett på Oreos men det var inte någon höjdare ;) Folk åt liksom hela talrikar av allt fett alldeles själva. Dom delade inte. haha
Jenny Lönnstam

2012-08-12 @ 10:31:21
URL: http://nathalier.blogg.se
Postat av: Zarah - mamma till två små och matte till mops

Åh men fy! Förstår inte att människor äter det där? Glass däremot ;-) mumma! KRAM

Svar: Ja glass kan jag äta ganska mycket av ;)
Jenny Lönnstam

2012-08-12 @ 19:19:28
URL: http://zaraholine.blogspot.se
Postat av: elinjosefine - lifestyleblogs

Vilket kul inlägg!!! Ibland känns vi väldigt lika amerikaner men ibland känns vi väldigt olika ;)

Kramar

Svar: Ja visst är det så! När det kommer till mat är et väääldigt annorlunda, haha
Jenny Lönnstam

2012-08-12 @ 20:47:16
URL: http://lifestyleblogs.se/elinjosefine
Postat av: Madeleine

Hej Jenny,

Hittade din blogg genom Anna i Kalifornien. Kul att du är från Karlstad..är själv från Karlskoga.. :)
Trevlig blogg och jättetrevligt att läsa! Lägger upp din på min bloggroll.
Ha en bra dag!

Svar: Men vad roligt!! Tack för dina fina ord! Måste genast kika in på din blogg :) KRAM
Jenny Lönnstam

2012-08-13 @ 15:56:54
URL: http://minamerikanskaresa.blogspot.com
Postat av: Hannah - Evelyn 10 mån & Colin 5 år

Asså amerikaner är ju så märkliga ibland!
Dricker du vattnet ur kranen hos er eller får du köpa på flaska?
När vi skypade med sambons mamma som bor i USA frågade hennes man om jag diskade när jag stog vid kranen och hällde upp vatten för att dricka :)
Han blev helt paff när han fick svaret pm att vi dricker vattnet som kommer ur kranen i Sverige. Haha! Dem bor i Texas och där gör man det inte.

2012-08-13 @ 17:43:12
URL: http://detvackrastesomfinns.blogg.se
Postat av: Hannah - Evelyn 10 mån & Colin 5 år

Asså amerikaner är ju så märkliga ibland!
Dricker du vattnet ur kranen hos er eller får du köpa på flaska?
När vi skypade med sambons mamma som bor i USA frågade hennes man om jag diskade när jag stog vid kranen och hällde upp vatten för att dricka :)
Han blev helt paff när han fick svaret pm att vi dricker vattnet som kommer ur kranen i Sverige. Haha! Dem bor i Texas och där gör man det inte.

Svar: Vi dricker filtrerat vatten enbart! :) Men på restauranger är det ju från kranen. Många fler dricker från kranen nu eftersom man inser att flaskvatten är "dött" vatten & somliga märken är sämre än kranvattnet. Det är bara ett fåtal vatten på flaska som faktiskt är bra. Därför är filtrerat kranvatten absolut att föredra :) Så det dricker vi! Ni har det så lyxigt i Sverige som kan dricka vattnet överallt!
Jenny Lönnstam

2012-08-13 @ 17:43:46
URL: http://detvackrastesomfinns.blogg.se
Postat av: camilla

Hahaha! Vilka grejer. Skulle vara kul att strosa runt där! Is te är ju så gott i värmen, kall persika!

Ha en jätte fin vecka fina du!
Kram kram

Svar: Ja is te är SÅ gott! :) KRAM
Jenny Lönnstam

2012-08-14 @ 09:41:06
URL: http://camillasrum.blogg.se
Postat av: Josefine

Hahaha usch hur fan kan man äta så mycket äckligt, skit...? :o usch.

Svar: Ja du.. haha
Jenny Lönnstam

2012-08-14 @ 10:39:24
Postat av: Ida B

Usch vilken dret!mat! ;D hehe.

Svar: Jag vet! Helt otroligt!
Jenny Lönnstam

2012-08-22 @ 17:42:40
URL: http://idodab.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0