Att hjälpa de som behöver ♥

Nu kommer jag bli väldigt personlig. Mer personlig än jag någonsin varit här i bloggen.
Men ibland måste man gå in på djupet.
 
För snart 8 år sedan förlorade min familj vår älskade Jonas.
Min storebror.
Jag kan inte förstå att det har gått 8 år utan honom.
Denna tiden på året känns det extra tungt. Dagarna innan olyckan hände.
Ni vet tjock klump i halsen & tårar som svider bakom ögonlocken vid oväntade tillfällen. Sorgen liksom bara sköljer över en när man minst anar det.
 
Två dagar innan han omkom, var han med min mamma på stan för att köpa födelsedagspresenter till mig.
Jag önskade mig en t-shirt från JC, där 50% av intäkterna gick till Barncancerfonden.
Min bror hade suckat & sagt "typiskt Jenny att alltid vilja hjälpa alla".
Två dagar efter var han borta..
 
Min t-shirt har jag kvar & att hjälpa andra, känns idag ännu viktigare.
Bara tanken att han, min storebror & idol, faktiskt tyckte det var "typiskt mig"  att hjälpa känns så himla fint. Att han uppmärksammade det lilla jag försökte göra för att dra mitt strå till stacken.
 
Därför vill jag dela denna videon & uppmärksamma insamligen till Barncancerfonden.
Hjälp till även ni. Det är så enkelt. Varenda krona gör skillnad!
Dela denna videon i din blogg & sprid ordet.
Alltför många mister sina älskades liv i cancer.
Vi måste hjälpas åt för att göra skillnad ♥
 
 

Kommentarer
Postat av: caroline

my heart is with you <3 -hugs-

Svar: <3
jenny - mammaliv i Nashville

2012-12-05 @ 20:28:26
URL: http://www.carolineandshayne.com
Postat av: Nathalie

Fina Jenny! Jag kan inte ens föreställa mig sorgen du bär på..
Och jag håller med dig, tillsammans kan vi hjälpa och förändra. Tyvärr kan jag inte se din film..
Massa kramar!

Svar: Ja tillsammans kan vi hjälpa & förändra! <3Kram!
jenny - mammaliv i Nashville

2012-12-05 @ 20:44:47
URL: http://nathalier.blogg.se
Postat av: Malin - mamma till Isabella ❤

All Kärlek till dig! Kan inte ens föreställa mig sorgen du bär på.. ❤

Svar: Åh tack kära du! <3
jenny - mammaliv i Nashville

2012-12-05 @ 21:15:25
URL: http://malinbloggar.wordpress.com
Postat av: Akka-mamma till Gustav

Fy fy fy! Varför ska livet gå sönder när det är som bäst? Den 11 juni 2006 stod jag i mina föräldrars trädgård och kände att livet inte kunde bli bättre, allt var perfekt! Kärleken hade flyttat till mig i Göteborg, dagen därpå skulle jag börja drömsommarjobbet, solen sken och allt var ren lycka. Fem dagar senare, den 16 juni på min mammas 53 års dag får jag på jobbet en lapp om att ringa akuten i min hemstad. Pappa hade varit med i en arbetsplatsolycka. Högt fall från ett tak. Han borde enligt läkarna inte ha överlevt men gjorde det. Idag assistans med andningsvak dygnet runt. Vi kan inte alls kommunicera, han är så nära och ändå så långt borta. Tiden läker tyvärr inga sår, man lär sig bara leva med smärtan. Vad underbart att ha det sista fina minnet av din bror och ditt sätt att hjälpa andra. Hoppas du och din familj stöttar varandra i sorgen och hjälps åt att minnas allt.

Svar: Här kommer en stor KRAM till dig. Det är verkligen jobbigt vad livet tar oväntade vändningar ibland.. Det är tur att man har familj som håller ihop, som lyssnar, stöttar, kramas & finns där. Hoppas även du har många att dela din sorg med. KRAM!
jenny - mammaliv i Nashville

2012-12-05 @ 21:19:55
Postat av: Mammi

<3

2012-12-05 @ 21:24:55
Postat av: mammi/mormor

Det är så fint av dig <3

Svar: <3
jenny - mammaliv i Nashville

2012-12-05 @ 21:25:53
Postat av: Malin S

Så sant och så fint skrivet!!

Svar: Tack & Kram!
jenny - mammaliv i Nashville

2012-12-05 @ 21:43:41
URL: http://www.malinstolt.com/
Postat av: Caroline Nilsson

Å vilket fint inlägg och tänkvärt. Kram!

Svar: Kram!
jenny - mammaliv i Nashville

2012-12-05 @ 22:34:29
Postat av: Anna med Ludvig och bullarna

Det går verkligen inte att föreställa sig hur det känns.

Vänner till oss förlorade sin 12 åriga dotter i cancer bara veckor efter att Ludvig föddes. Hennes blogg finns här: http://miaer.blogspot.se/
Fina fina Julia, så ofattbart sorgligt.

Svar: Så fruktansvärt.. En förälders mardröm.. Usch.. Det går inte att finna ord för det.Mina tankar går till dom.
jenny - mammaliv i Nashville

2012-12-05 @ 22:51:12
URL: http://annatotti.se
Postat av: 2-barns-mamman

Fy så hemskt att förlora någon så nära! All heder åt dig som tänker på andra i nöd! Det finns verkligen många behjärtansvärda ändamål att sända sina pengar till och barncancerfonden är en som står högt på listan tycker jag! Vidrig sjukdom och framför allt när det drabbar barn och deras familjer!

Svar: Ja cancer är en hemsk sjukdom! Alltför många försvinner från jordelivet i kampen mot cancer..
jenny - mammaliv i Nashville

2012-12-05 @ 23:33:40
URL: http://askmolnochrosaludd.blogg.se
Postat av: elin - mamma till Signe

<3 det är viktigt att hjälpa!

Svar: Verkligen <3
jenny - mammaliv i Nashville

2012-12-05 @ 23:46:37
URL: http://flieo.blogg.se
Postat av: Sofie Brissman

<3

Svar: <3
jenny - mammaliv i Nashville

2012-12-06 @ 00:55:43
Postat av: S

Får börja med att säga att jag beklagar sorgen, det är verkligen inte lätt att bli av med en familjemedlem som står en sådär nära. Men historien du skriver är fin och jag förstår att det är något som du brinner för och det är alltid härligt med människor som har ett intresse för att göra något för andra och försöka hjälpa dem som behöver det. Det är något som jag tycker är ganska så väsentligt och som jag tycker alla som har möjlighet och kan borde göra.

Svar: Den är VÄLDIGT söta. Men goda. Dock får man ju äta dem i 190 för så fort dem blir blöta är det ingen hit alls.

Lite komiskt kan man tycka men roligt :) Nej det tyckte inte jag heller och efter att ha flyttat till STL så kan jag väl inte säga att "glammigt" är ett ord jag skulle använda nu heller haha. Nej jag kan faktiskt inte heller tänka mig att flytta till Sverige nu som det ser ut. Som du säger, mycket depp och gnäll över allt. Det är kul att du påpekar det där med hälsandet för det är ju verkligen så. I början när folk börjar prata lite sådär utan någon egentlig anledning tänkte jag ju i mitt svenska lilla huvud att det kändes konstigt men det tog inte lång tid innan jag bara tyckte att det var befriande :) Skönt att folk inte behöver vara fulla för att vara sociala :P

2012-12-06 @ 04:27:53
URL: http://baseballwife.blogg.se
Postat av: Hanna Karlsson

Så ledsen för din skull. Fint initiativ.

Svar: Tack <3
jenny - mammaliv i Nashville

2012-12-06 @ 06:30:08
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: Liz

Borjar med en stor kram och att jag beklagar sorgen du bar pa. Att forlora nagon nara ar aldrig nagot man ar forberedd pa och som man hoppas och onskar att man aldrig ska behova gora. Inte forren man levt ett rikt och langt liv tillsammans. Som jag anar sa var det genom en olycka eller liknande som din bror dog vilket gor det annu svarare att "acceptera" da man genom sjukdom anda snuddar vid tanken..Sorgligt, men aven vackert skrivet om ditt minne av din bror och hur det far dig att tanka och hur det har format dig som manniska.

Alla kan verkligen hjalpa till och man hoppas ju att cancer snart ska vara enklare att bota.

Stor styrke kram till dig och sa fruktansvart att din fodelsedag alltid skuggas av sorgen fran din bror..

Postat av: [email protected]

Beklagar verkligen, det är inte lätt att förlora någon så nära och man kommer aldrig över det utan man lär sig att leva med förlusten. Jag förlorade min systerson för 4 år sedan, han blev 14 å det är tungt vissa dagar eftersom han var en hel fantastisk och underbart glad människa, så som säkert din bror var. Ibland känns livet orättvist men jag ska inte klaga som lyckats få 4 fantastiska friska barn och jag hoppas att de får lov att vara friska hela sitt liv. Man blir mer medveten om att livet är skört och att man inte ska ta livet och sina barn för givet. Jag skickar en massa styrkekramar till dig och dina och beundrar dig för att du engagerar dig, det borde fler göra!

Kram

Svar: Jag beklagar din systersons bortgång. Jag vet verkligen hur smärtsamt det är att förlora en sådan ung & fin människa. Styrkekramar till dig & hans familj <3Ja man måste vara tacksam. Livet är alldeles för skört!
jenny - mammaliv i Nashville

2012-12-06 @ 09:34:14
Postat av: Frida-mor till fyra

Blev lite fel här över med namn å mail ;)

2012-12-06 @ 09:35:55
Postat av: Fatima

Åh, jag minns så väl när din bror gick bort. Karlstad är ju inte så stort och så studerade jag med en av hans nära vänner på Karlstads Universitet. Alltid tragiskt med liv som avslutas alldeles för tidigt. Tänker på dig! <3

Svar: Tack kära du <3
jenny - mammaliv i Nashville

2012-12-06 @ 10:16:02
URL: http://www.fatimaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Yohannas.se

Åh men kära nån, ja livet ska inte ta slut så! Jag förlorade en nära vän i en mc-olycka när han då var 23 år, det var 2002.. Men det gör ont varje år, och varje gång jag tänker på hur extremt levnadsglad han var och vad han missar. Vågar du gå till ett medium och se om du kanske kan få kontakt? Om det är nåt för dej dvs. Varma tankar till dej!!!!

Svar: Nej livet ska inte behöva ta slut så plötsligt & tidigt.. Jag beklagar din vän. Så fruktansvärt!Jag vill väldigt gärna gå till ett medium men det måste vara ett proffs så jag inte bara slänger pengarna i sjön. Jag tror att jag börjar bli mer & mer redo nu att verkligen ta tag i det!
KRAM
jenny - mammaliv i Nashville

2012-12-06 @ 10:47:17
URL: http://maiplunevermind.blogg.se/
Postat av: Elin

Kan bara beklaga och lida med dig. Jag har i nuläget en mamma som är allvarligt sjuk i cancer, typ tredje återfallet... Hon blir "frisk" efter varje cellgiftsomgång men skiten kommer ju tillbaka gång efter annan. Man vill skrika åt orättvisorna... Min älskade sambo förlorade sin dotter för ett antal år sedan i en sjukdom, hon blev bara 18 månader gammal. (Vi var alltså inte tillsammans då) Kan inte ens föreställa mig hur det känns, men jag är glad åt att vi fick vår älskade lilla flicka efter massa kamp.
Livet är skört, och hur klyschigt det än låter så finns det faktiskt nåt att glädjas åt varje dag. Idag t ex glädjs jag åt att slippa ut i snöstormen. ;) Kram på dig.

Svar: Åh jag beklagar verkligen angående din mammas cancer.. Så hemskt. Jag kan inte föreställa mig hur ni har det. KRAMAR till dig <3Och ja, man måste försöka glädjas & vara tacksam varje dag.
Hoppas med hela mitt hjärta att din mamma blir frisk snart. Sänder många stärkande tankar åt ert håll
jenny - mammaliv i Nashville

2012-12-06 @ 11:02:33
URL: http://www.skruttmamma.blogspot.com
Postat av: Alexandra

Kram till dig! <3 klart man ska hjälpa när man kan! Senast idag köpte jag julpapper som bidrar till barncancerfonden, många bäckar små! <3

Svar: Fint gjort av dig! Så omtänksamt. Ja många bäckar små <3
jenny - mammaliv i Nashville

2012-12-06 @ 12:54:10
Postat av: Hanna

Beklagar sorgen. Kan inte ens föreställa mig :(
Fint av dig att hjälpa andra och jag kommer göra detsamma!

Kram

Svar: Tack kära du! Fint att även du vill hjälpa <3Kram
jenny - mammaliv i Nashville

2012-12-06 @ 16:46:55
URL: http://hjn.blogg.se
Postat av: camilla

Beklagar verkligen! :( Största kramen till dig!

Jag ska och vill hjälpa!

Kramar

Svar: Kram kram kära du & Tack!
jenny - mammaliv i Nashville

2012-12-06 @ 17:37:01
URL: http://camillasrum.blogg.se
Postat av: eastcoastmom, Spanien

Kan inte ens föreställa mig hur det känns. Min pappa gick bort för några år sen, och även om det är sorgligt så hade han levt ett långt och bra liv. När yngre går bort känns det som om det är så meningslöst. Tänker på dig och de dina!
Kramar

Svar: Ledsen att höra om din pappa. Det är aldrig enkelt att förlora någon! <3KRAMAR till dig
jenny - mammaliv i Nashville

2012-12-06 @ 17:58:55
URL: http://grrringo.blogspot.com
Postat av: Hanna

Å fina du, så otroligt sorgligt att höra, jag beklagar verkligen! Önskar det fanns några tröstande ord att säga men sänder tankar och kramar t dig... Livet är så skört, så konstigt, underbart, sorgligt, smärtsamt, härligt, skrämmande, fantastiskt och ofattbart.. Kramar t dig!

Svar: Ja det är verkligen precis som du säger! Livet är ganska underligt, men ändå så fantastiskt! Kram fina!
jenny - mammaliv i Nashville

2012-12-06 @ 22:30:39
Postat av: Malin

Hej,
Tack för ett fint inlägg.
För snart 8 ar sedan förlorade jeg min bror i cancer...
Att hjälpa andra är det finaste vi kan göra och det bästa är att det oftast rätt lite.
Tack!

Malin

Svar: Kram kära du <3 Jag vet verkligen vad du går igenom. Det är så fruktansvärt!
Ja vi måste alla hjälpas åt!
jenny - mammaliv i Nashville

2012-12-07 @ 15:37:41
Postat av: Karolina, mamma till My ❤


Svar: <3
jenny - mammaliv i Nashville

2012-12-07 @ 22:24:10
URL: http://lillamys.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0