Snart nytt år!

Tänk att snart börjar ett nytt år.
År 2013.
Spännande.
Undrar vad det nya året kommer föra med sig.
2012 blev det mest stressiga, vackra, händelserika & kärleksfyllda året någonsin.
 
Här kommer en låååång lista som jag kopierade innan jul & nu minns jag inte VEM jag snodde den av..?
Om ni orkar läsa hela beundrar jag er. Haha
 
Gjorde du något i år som du aldrig gjort  förut?
Jag födde barn!
 
Höll du några av dina nyårslöften?
Jag brukar inte avge nyårslöften så nej.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i  år?
Jaaa massor! Så himla roligt! Tyvärr bor de i Sverige så vi ses inte alltför ofta.

Dog någon som  stod dig nära?
Nej & det är jag väldigt glad över. Hoppas det dröjer länge tills jag måste uppleva den sorgen igen.

Vilka länder besökte du?
Sverige & flera stater i USA.

Är det något du saknat år 2012 som du vill ha år 2013?
Mer utekvällar! Oj vad jag saknar att gå ut & dricka öl i flera timmar med vänner & bara skratta, prata & ha det bra. Och att läsa böcker. Vad hände? Måste läsa mer böcker!

Vilket datum från år 2012  kommer du alltid att minnas?
Den 17:e Februari. Då August föddes <3

Vad var din största framgång 2012?
Att jag blev mamma?

Har du varit sjuk eller skadat dig?
Hmm näe.. Eller jo nu dras jag ju runt med denna förskräckligt långdragna förkylningen men det är ju inget allvarligt. Bara trist!

Bästa köpet?
Vårt hus!

Vad spenderade du mest pengar på?
Att inreda huset. OJ vad mycket pengar vi lagt ner på detta huset!

Gjorde någonting dig riktigt  glad?
August! Och övriga familjemeddlemmar såklart ;) Då mamma & pappa berättade att de skulle betala för mig & August att åka hem under sommaren. Och när mamma & pappa berättade att dom skulle komma till oss i November. Helt knäppt glad blev jag!

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om  2012?
Oj vad svårt. Vi lyssnar på så mycket gammal musik & inte på så mycket nytt faktiskt. Led Zepplin - Black dock kanske då. Sången som var på då August föddes.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Mycket mycket gladare!
 
Hur tillbringade du julen?
Hos Andrews föräldrar i Colorado.

Blev du kär i år?
Ja. I August! :)

Läste du någon bra bok under  2012?
Näe. Inte en enda. Så himla ledsamt.

Favoritprogram på  TV?
Breaking Bad! Helt sinnesjukt bra!

Största musikaliska  upptäckten?
Jag upptäckte tyvärr ingenting. Är väldigt dålig på att lyssna på ny musik måste jag erkänna.

Något du önskade dig och fick när du fyllde år?
Jaaaaa! Bla. Klippning, färgning, inpackning & massage på salong. Så jäkla underbart var det!

Något du önskade dig men inte fick?
Faktiskt inte! Fick restrerande på jul ;) Laserhårborttagning, hemstädning, tandblekning, kläder och massa mer. Väldigt bortskämd blev jag.

Vad gjorde du på din födelsedag 2012?
Spenderade flera timmar på salong. Åt sushi till middag samt fick ett oväntat tårtbud!

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Nej det tror jag inte. Eller.. Det skulle vara mindre stress då. Det har varit väldigt stressig bla känslomässigt med flytt till ny stad, lämna vännerna, få barn & inte ha mamma/pappa nära osv osv.

Hur skulle du beskriva din stil år 2012?
Första tiden gravidkläder, sedan mycket mjukisar i någon månad, sedan övergick det till blusar/jeans som sedan övergick i de tunnaste sommarklänningar då det var GALET varmt här i Nashville. Och nu.. Ja nu är jag väldigt mycket för kjol, tjocka strumpbyxor osv. Jag är nog lite vilsen ;) Så kan man bäst beskriva min stil. hehe.

Vad  fick dig att må bra?
Min familj!

De bästa nya människorna du träffade?
Har träffat väldigt mycket nya fina vänner här i Nashville. Är så himla glad över allihop!
 
FULL fart mot 2013.


 

Kommentarer
Postat av: Liz

Det ser ut som om ni har haft det alldeles fortraffligt mysigt i jul, synd bara att ni blev sjuka, men forhoppningsvis vander det nu. Vilket harligt inlagg ovan och vilka underbara bilder. Finns inte nagon starkare kansla an karleken som valler over en nar man haller sitt barn i famnen forsta gangen...blir alldeles tarogd.

Vill passa pa att onska dig och din fina familj ett gott slut och ett riktigt gott nytt ar! Stor kram och jag ar glad att jag hittat till din fina blogg och jag kommer fortsatta folja dig nasta ar..:)

Postat av: hilda fromm

Nu har du chansen att vinna ett tecknat porträtt, av antingen dig, en vän eller kanske motsvarande! :)
Det ända du behöver göra är att rösta på min bild NR6 här: http://johannaj.se/2012/december/finalister-fototavling.html
Sedan lämnar du bara en kommentar på min blogg att du är med och tävlar:
http://hildafromm.blogg.se/2012/december/vinn-ett-tecknat-portratt.html

Kram och gott nytt år! :)

2012-12-31 @ 14:35:40
URL: http://hildafromm.blogg.se
Postat av: Marie Smith

Gott Nytt År!
Roligt att läsa dina frågor och svar! Jag har något liknande på min blogg.
Kram från Minnesota!
Marie

Svar: Gott Nytt år fina du!!KRAM
jenny - mammaliv i Nashville

2012-12-31 @ 14:46:18
URL: http://www.mls73.wordpress.com
Postat av: Mikanilla

Kul lista tror att jag snor den :)

Svar: Ja sno den!! :) Ska bli kul att läsa
jenny - mammaliv i Nashville

2012-12-31 @ 21:41:10
URL: http://mikanilla.blogg.se/mikanilla
Postat av: Mammi

Gott Nytt År🎉

Svar: Gott Nytt År!!
jenny - mammaliv i Nashville

2012-12-31 @ 23:28:21
Postat av: Maria, Livet med tre

Jag råkar ÄLSKA sådana här listor!!!
Så jag läste mer än gärna din lista och jag snor den rakt av :-D
Ska bli kul att fylla i!
Listor påminner mig om Mina Vänner böcker.. sådana man hade som liten och fyllde i.. älskade sådana oxå ;-)

Kram fina!!!

Svar: Men jag tror vi måste bli bästisar! ;)Jag älskade också sådana böcker! Hade typ 34 stycken som jag fyllde i själv jätteofta. Hahahaah
jenny - mammaliv i Nashville

2013-01-02 @ 09:11:31
URL: http://www.livetmedtre.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0