Torsdag

Då har August dragit på sig en dunderförkylning.
Jahaaajaa.. Nu börjar det bli liite tradigt detta.
Men det är ju bättre att ha detta avklarat innan jul.
 
För den intresserade så har jag tydligen inte alls varit sjuk de senaste dagarna.
Jag har haft (har) feber & ont i huvdet & övriga hela kroppen pga. mens!!(?)
Fick höra av min doktor att det är en vanlig reaktion?
Min kropp gör SÅ himla ont.
Ryggen är nog värst. Det känns som den ska gå av.
Det var inte ett kärt återseende kan jag säga.
 
Har någon annan haft såhär ont & mått så dåligt då ni fått er mens tillbaka?
 
Nåväl.
Nu ska jag ta hand om min ledsna lilla skrutt. Köra Mally till hunddagis & sedan köpa en sista julklapp.
 
Hoppas ni har en fin dag med mycket snö, pepparkakor & fina människor!
 
 

Kommentarer
Postat av: mormor

Lilla skruttungen, ta extra hand om honom och ge honom lite mormorkamar så frisknar han snart till.
För din del så är det ändå lite komiskt, tror man är sjuk men neej, typiskt vi mammor, jaja då är du ju inte gravid ialla fall om du nu skulle ha trott det ;)
Hälsa familjen
Kramar i massor/mammi-mormor

Svar: Vi har kramats såååå mycket <3
jenny - mammaliv i Nashville

2012-12-20 @ 16:31:39
Postat av: ellenojag

Usch då, tänkt om det är det som håller på att hända här hemma också? har ju dragit ner på amningen rejält, men hoppas INTE den är på väg tillbaka redan ;)
krya på er <3

Svar: Nej jag hade hoppats att slippa läääääänge till ;) Det hade inte gjort mig ett dugg, hehe. Jajaa kroppen funkar ju som den ska iaf!KRAM!
jenny - mammaliv i Nashville

2012-12-20 @ 16:59:28
URL: http://ellenojag.blogspot.com
Postat av: Från rosenskimrande till ilsket rött- det ljuva familjelivet.

Jag hade i princip aldrig mensvärk innan jag fick barn men sen ändrades det rejält! Nu har jag precis du sjukdomskänsla i kroppen o fruktansvärt ont i ryggen. Även ägglossningen är smärtsam, kan knappt sitta ner för hela undre delen av kroppen blir öm o jag mår som att jag ska bli magsjuk.
Konstigt att det kan ändras så!

Men, skönt att du inte är sjuk iaf ;). Hoppas August blir frisk fort! :)

Svar: Men fy så jobbigt! Jag hoppades att detta var en engångsgrej nu när det drog igång igen men det verkar som om det kan vara bestående värk? BLAH! :/
jenny - mammaliv i Nashville

2012-12-20 @ 17:54:12
URL: http://www.johannaolinnea.wordpress.com
Postat av: Ina

Feberkänslan kan jag inte relatera till men det är samma här med ryggen. Hade heller knappt någon värk alls ens i magen förut men sen efter att jag fått barn så har jag en enorm mensvärk även i ryggen, och gärna även några dagar innan liksom.. Hoppas fortfarande på att det ska försvinna men det har varit så i över ett år nu.

Hoppas att ni alla mår bättre till jul!

Svar: Så himla knäppt altså! Att man får såhär efter man fått barn. Whyyyy?!?! Som om vi inte lidit tillräkligt? haha.
Tack snälla! Kram!
jenny - mammaliv i Nashville

2012-12-20 @ 21:35:54
Postat av: Dixie

Hell yeah.
Inte just feberkänslan (DET lät som en manlig medelålders doktor skulle kunna tro ;) ) men betydligt mer ont vid mens och som någon skrev om - vid ägglossning. Då är den värst. Får ta värktabletter, håller i sig en-två dagar. Urkonstigt och väldigt överraskande. Fast inte så konstigt då eftersom flera har det ;)
Känns som kroppen beter sig helt annorlunda med tanke på hormoner efter att man varit gravid(/ammat kke)!

Svar: Men vad underligt! Ja det är ju "tur" att det inte bara är min kropp som är helt knäpp efter barn..
jenny - mammaliv i Nashville

2012-12-20 @ 23:39:26
URL: http://Entillskrutt.blogspot.com
Postat av: Hanna - Melkers mamma

Jag har alltid haft mensvärk de två första dagarna. Vissa perioder har jag blivit svimfärdig. Fick min mens tillbaka förra veckan och fattade inte varför jag hade ont i nedre delen av magen nån vecka innan, antar att det var ägglossningen.
Jag hade inte saknat den kan jag säga. Enorm mensvärk i ryggslutet som många beskriver och trodde väl att det inte kunde bli värre efter barnafödandet men tydligen fanns det en annan grad av mensvärk :/
som du skriver så borde vi ju lidit tillräckligt.
Jaja, skönt att veta att kroppen funkar fast jag hade gärna väntat liiiite till :)
Kram!

2012-12-23 @ 17:21:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0