Utvärdering

Först & främst
TACK för alla era underbart fina kommentarer på tidigare inlägg.
Ni är så otroligt omtänksamma & det värmer ända ut i tårna.
 
Natten som var, blev ganska jobbig, men ändå mildare än vad jag föreställt mig.
Jag gick in för noll timmars sömn, men skrapade faktiskt ihop en ok nattsömn!
August vaknade redan vid 11, vilket är ganska ovanligt. Antar att det var pga. dålig sömn på dagen.
Iallfall. Jag ger honom oftast ett par minuter för att se om det utvecklas till "riktigt gråt" eller om han bara vaknat till & knorrar runt lite för att komma till ro själv.
I detta fallet utvecklades det till riktig gråt såklart.
Så jag var där uppe & skumpade & gumpade länge. Han sov så fint i mina armar, men när jag la honom tillbaka vaknade han igen. Så vi gjorde om proceduren, men han vaknade igen.
Efter 40 minuter orkade inte mina armar mer, så jag gick ner för att få hjälp av Andrew, men då somnade August av sig själv!
Vi kunde liksom höra hur han lugnade sig när jag lämnat rummet.. (chockad mama)
Sedan var han uppe vid 2-någonting.
Jag var uppe. Skumpade, gumpade & denna gången var det "värre" för det är den tiden han verkligen verkligen vill amma.
Försökte att få honom att somna i nästan en timme.
Sedan fick Andrew rycka in.
Även han försökte i säkert 40 minuter, men det hjälpte inte.
När båda lämnat rummet, somnade August ganska omgående (!???!?!)
och sov till...
SJU!
KLOCKAN 7!!
Det har nog inte hänt sedan han var spädis!
 
Vi gick upp. Åt frukost & allt var som vanligt.
 
Ja vi får se vart detta bär!
 
❤❤❤
 

Kommentarer
Postat av: Frida-mor till fyra

Vad bra det har gått! Nu är ni på rätt spår och det gäller att ha en himla massa tålamod så kommer detta gå galant! Det är skönt när man har tagit beslutet och förändra saker och ting.

Kämpa på!

Kram

Svar: Tack fina!Ja tålamodet är nog det viktigaste! Puh!
jenny - mammaliv i Nashville

2012-12-06 @ 16:54:03
Postat av: Malin - Edwins mamma

<3

Svar: <3
jenny - mammaliv i Nashville

2012-12-06 @ 18:49:19
Postat av: Yohannas.se

Gulligt, och IRRITERANDE eller hur???? Som om han liksom bara ville kolla om ni var där, och sen "klarar han sig själv" hahahaha

Svar: Haha jaaaa sååå irriterande! Jag undrar liksom varför han gråter om han somnar bättre själv? Unge!! ;)
jenny - mammaliv i Nashville

2012-12-06 @ 20:11:44
URL: http://maiplunevermind.blogg.se/
Postat av: storasyrran

Det bästa är om Andrew tröstar honom direkt, några nätter. När han är hos dig så känner han igen "doften av mat" och då kan det vara svårare. Det handlar ju om att bryta ett mönster och då kan pappan vara en stor hjälp. Några dagar brukar räcka!

Lycka till!

Svar: Ja jag kanske borde försöka övertala honom att gå in med en gång!Tack!!
jenny - mammaliv i Nashville

2012-12-06 @ 21:11:37
URL: http://storasyrran.blogg.se
Postat av: Anna

Beklagar sorgen över din bror. Jag tror din bror vakar över dig och din familj. Det kanske är han som skojar och sätter igång speldosan? Skämt å sido, jag brukar tänka att det är en saknad familjemedlem som vakar när jag inbillar mig saker.
Hoppas ni alla får mer sömn nu!

Svar: Tack kära du. Jaa det är fler som sagt så om pusslet ;) Men det skrämmer ändå skiten hur mig, haha. Hua!!
jenny - mammaliv i Nashville

2012-12-06 @ 22:29:09
Postat av: anna m ludde

Wohooo för er! Och bra beslut!

Nu sover ludvig ju vanligtvis bra om nätterna men när det är knas har jag upptäckt att det funkar att lägga ner en nattlampa till honom. Då ligger han och greppar den och blir lugn. Vi har Ikeas spöke nu men när vi var i USA lånade vi min kompis Fisher price seahorse och den var toppen. Kanske ni redan testat men värt att tipsa om. Kram!

Svar: Nej det har jag inte hört talas om! (googlar i detta nu)Men vad SÖT & vad Smart!! Det har jag inte tänkt på. Vi har en testat 5 olika nattlampor men han verkar inte "gilla"?? någon av dom & när det är helt mörkt blir han enklare ledsen. Men dduuuuu! Jag måste ju ta en kik på en såndär!! TACK för tips! <3
jenny - mammaliv i Nashville

2012-12-06 @ 23:50:22
URL: http://annatotti.se
Postat av: Yohannas.se

För att han inte kan prata än, det är nog bara så "enkelt".. Hans instinkt och naturen har gjort så att de talar med gråtet.. och det drar i oss föräldrar DIREKT, men ibland klarar de ut det själva, och DET Är svårt att ta... :(

Svar: Ja det har du så rätt i! Tänk vad skönt när han kan berätta vad som bekymrar honom!!
jenny - mammaliv i Nashville

2012-12-07 @ 07:48:42
URL: http://maiplunevermind.blogg.se/
Postat av: Yohannas.se

Ja då blir dem en helt annan person.. det är FANTASTISKT spännande att följa!!! Vår 3-åring pratar skavsår i öronen, men OJ vad mkt klokt och kul hon säger, hahaha.. man skrattar många ggr varje dag.

2012-12-07 @ 19:05:39
URL: http://maiplunevermind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0