Vill inte "ropa hej"

Det känns ju att efter enbart EN natt med 12 timmars sömn, kan jag inte riktigt säga att vi "lyckats" än.
Tänk om det bara var en engångsförtelse?
Who knows?
Jag antar att vi får se i dagarna hur detta fortlöper.
Och hur gjorde vi då?

Jo, jag fick goda råd av fina Fatima
hennes Isolde & August har alltid verkat skrämmande lika i rutiner, beteende osv, så när hon berättade att de slutade natt-amma vid 10 månader & hon sov efter 3 nätter, var jag tvungen att testa. Eftersom August är 10 månader om bara någon vecka.
Jag var verkligen livrädd att ta bort amningen skulle göra allt värre.
Tänk om August verkligen är hungrig & jag nekar honom mat? - var en av tankarna som snurrade i mitt huvud
 
Men så bestämde jag mig en dag att- Nu Måste vi testa! Nu orkar jag inte mer!
Eftersom vi sedan 3 veckor tillbaka avslutat vår amning på dagtid, så började jag känna mig redo.
 
Så vi sa Godnatt & den första natten vaknade han 3 gånger. Det tog en ganska lång stund att få honom somna om. Mycket vagga & vyssa av både mig & Andrew. Och han var vrålhungrig när han vaknade närmare klockan 7.
 
Natten efter vaknade han en gång. Det tog ungefär en timme av vagga & vyssa, sedan somnade han om & sov till halv 7.
 
Och igår somnade han vid halv 7 & vaknade först vid 6!
Helt ofattbart!

Jag har verkligen inga specialtrick. Utan vi slutade bara helt tvärt!
 
Aldrig aldrig hade jag trott att det skulle vara så "enkelt" att få korven att sova.
Jag menar, vi har inte sovit en hel natt på 10 månader!
 
Hoppas så innerligt att detta var vår vändning
 
 

Kommentarer
Postat av: Trees, mamma i London

Aaw vad gott för er!! Det är ju SÅ himla guld värt att få sömn. OCH egentid :D
Jag måste testa detta, eftersom vi har liknande problem!

Svar: Så otroligt underbart! Helt obeskrivligt skönt!
Ja testa ni! Har Olivia svårt att sova på natten?
jenny - mammaliv i Nashville

2012-12-08 @ 17:18:00
URL: http://mangofisk.se
Postat av: Victoria B

jag tycker du ska fira ja :) även om han vaknar inatt..alltid värt att fira små framsteg!
har du slutat amma helt nu alltså?
Kram!

Svar: Ammar en snutt innan han lägger sig. Vill iiiinte sluta helt än, hehe ;)Ja jag får fira med chips & pepparkakor. Och en öl!
jenny - mammaliv i Nashville

2012-12-08 @ 17:31:45
Postat av: Caroline Stephenson

SO HAPPY FOR YOU GUYS!!! THIS IS EPIC!!!

Svar: I KNOW!!! :D
jenny - mammaliv i Nashville

2012-12-08 @ 18:47:21
URL: http://www.carolineandshayne.com
Postat av: Yohannas.se

Men då ÄR han säkert redo, för hade han inte varit det så hade han verkligen skrikit mer och visat er att han inte mådde bra. Använder han napp?

Svar: Ja det tror jag med. Därför känns det verkligen SÅ bra i hjärtat! :) Och ja han tar napp. Tror det hjälper väldigt faktiskt :)
jenny - mammaliv i Nashville

2012-12-08 @ 19:46:35
URL: http://maiplunevermind.blogg.se/
Postat av: Marie

Lycka! Mina fyra barn sov hela nätterna när de var tre mån gamla...jag ammade också. Det lät visst lite skrytigt, men helt ärligt, de var så duktiga på att sova.

Kram!

Svar: LYX!! Man SKA skryta om sina barn om dom sover bra :) Det skulle jag med göra! Kram!
jenny - mammaliv i Nashville

2012-12-08 @ 20:24:15
URL: http://www.mls73.wordpress.com
Postat av: louize

Håller tummarna att d håller i sig =D
det var en charmig prick på bilderna :D

Svar: Tack!! :)
jenny - mammaliv i Nashville

2012-12-09 @ 00:45:08
URL: http://shapeful.vimedbarn.se
Postat av: Maria, Livet med tre

Oj oj .. Här har det minsann hänt grejer medan jag varit fast i kräksjuketräsket.

Vad glad jag blir för din skull vännen! Du om nån förtjänar att få sova!
Och jag måste verkligen berömma dig/er.. Det är svårt att verkligen genomföra något sådant här när de sen är ledsna och man vet hur otroligt lätt det är att få dem att somna om med bröstet.
Jag vet med mig att det är detta som jag oxå måste göra men måste vänta lite till tills lilla L äter bättre och mer riktig mat. Sen är det jag som tar upp fighten om tuttfrinatt !! ;-)

Kram kram kraaaaaam! och hoppas nu detta håller i sig för er!

Svar: Haha jaaa här händer det grejer må du tro ;) TACK kära du!
Jag hoppas så innterligt att det håller i sig. Det blev ett uppvak inatt så vi hade inte tur igen ;) Men så mycket bättre än vad som varit. Att sluta amma var verkligen inte enkelt. Särskilt om natten! Men du är ju proffs så det kommer nog gå galant!!

KRAM & hoppas ni mår bättre! <3
jenny - mammaliv i Nashville

2012-12-09 @ 07:51:53
URL: http://www.livetmedtre.wordpress.com
Postat av: Yohannas.se

Det är nästan värt å firas ju?? Det är som en dröm när man plötsligt får sova!!!!!!!!!!!!!!

Svar: Jag firade med att äta 23970 pepparkakor & dricka en öl ;) hehe
jenny - mammaliv i Nashville

2012-12-09 @ 08:16:15
URL: http://maiplunevermind.blogg.se/
Postat av: Yohannas.se

hahaha... HELT perfekt firande!

2012-12-09 @ 17:58:41
URL: http://maiplunevermind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0