Co-sleeper

Eftersom vi inte kan hitta någon mosekorg som inte ser ut som en fluffig gräddbakelse med volanger här i detta landet, så har vi valt att köpa en co-sleeper.
Den kommer se ut såhär:



Så sätter man fast den mot sängkanten & bebisen sover precis bredvid, utan att ligga i stora sängen.
Tycker det är så himla smart!
Har nämligen haft en rädsla för att rulla över bebis eller något liknande om han skulle ligga i mitten.
Så denna lösningen blir perfekt.
Jag vill bara så nära nära det bara går :)


Och just ja!
Många frågade varför lustgas är olagligt & jag vet faktiskt inte riktigt varför.
Ska fråga min läkare på måndag, men jag har för mig att dom anser att det finns massa farliga ämnen i gasen.
Himla otur för mig!



Kommentarer
Postat av: Hanna - med Mini i magen

Vilken smart säng!

Är också orolig för att rulla över bebisen under natten. Usch hemsk tanke!



Vad "roligt" att det är så olika i olika länder! Du får kanske föda nästa barn i Sverige så du får prova på lustgasen ;)

2012-02-08 @ 13:35:36
URL: http://hjn.blogg.se/
Postat av: Mickan (Gravid v. 33)

Vilken fin! I vårt sovrum får tyvärr inte en sådan plats, eller en spjälsäng heller för den delen. Så vi kommer prova att ha bebis i sitt rum. Får se hur det går.



Jaa, visst är det. :)

Ja, det får vi hoppas!

2012-02-08 @ 13:53:32
URL: http://angel-like.com
Postat av: Fatima

En sån säng blir nog perfekt! Vi har haft Isolde mycket mellan oss i stora sängen och man rullar inte över även om man tror det. Det är som att man har en inre spärr på nåt vis. Dock tar en pytteliten bäbis mycket mer plats än man tror så ofta hamnar jag och T längst ute på kanten. Ni kommer sova mycket bekvämare med den sängen! Kan just tänka mig att det är mycket volanger och rosetter på babygrejer i USA. Passar inte en mer stilren svenska kan jag tänka mig.



Intressant det där med lustgasen! Återigen en av alla dessa skillnader. I Sverige har man ju bara ett ultraljud eftersom man inte vill utsätta babyn för strålning (eller vad det är) mer än nödvändigt. Säkert samma anledning som lustgas är förbjudet i USA. Hm.... Du får smuggla med en shot tequila, babyn är ju ämndå på väg ut ;)

2012-02-08 @ 15:10:00
URL: http://www.fatimaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Stephanie

Vilken smart. Vi ska ha en spjälsäng till Lilltigern.

2012-02-08 @ 15:30:53
URL: http://vargdrommar.blogspot.com/
Postat av: Sonja

Fin blogg :)

Här i Oslo blir lustgas förbjudet på många platser nu pga att det inte är hälsosamt för de som jobbar på förlossningen och som skall andas in lite av den gasen hela tiden. Det vill alltid komma ut lite i luften så det måste vara ett väldigt bra ventilations system om det skall fungera. Så det är inte farligt för dig eller babyn men för arbetsmiljön på lång sikt!



Jag höll på i 58 timmar med aktiv födsel med vår tjej och då var lustgasen god hjälp. Nu med killen kom han på under 40 minuter så då han jag inte med något som helst.



Lycka till med det som komma skall!



Kramar Sonja

2012-02-08 @ 16:04:59
URL: http://daggdroppar.com
Postat av: Ida

De slutade med lustgas i oktober 2011 i Oslo som tur var födde jag den 19september hade inte klarat mig utan sen. De tar bort lustgas för många barnmorskor får missfall och svårt att bli gravida av just lustgas. Fick jag svar på när jag låg inne på födseln.

Kram

2012-02-08 @ 17:03:31
URL: http://idaceciliadanielsson.blogg.se/
Postat av: Spanienfrugan

Samma här när det kommer till Moseskorgar...och det mesta i barnväg faktiskt. Allt skall ha volanger, rysh-pysh och rosetter. Dessutom är allt ljusrosa eller ljusblått ;)



Ingen lustgas i Spanien heller. Vet dock inte om den där olaglig...eller om det bara är så av tradition.

2012-02-08 @ 17:32:17
URL: http://spanienfrugan.blogg.se/
Postat av: Karolina, gravid i v. 37 ♥

Jättefin!

Vi bor i Sverige men har ingen mosekorg ;D

2012-02-08 @ 19:39:57
URL: http://lillamys.blogg.se/
Postat av: Sara *SARASDIARY* - Gravid v 29

Vilken smart! Perfekt att ha nära sin säng :-)



Kram

2012-02-11 @ 01:44:20
URL: http://www.lifestyleblogs.se/sarasdiary
Postat av: Lisa

Lustgas finns inte har i Polen heller, eller Tyskland eller Frankrike vad jag vet. Verkar vara en Svensk grej. Konstigt det dar, Sverige som brukar vara sa strikta annars tycker jag...

2012-02-11 @ 19:51:37
URL: http://parislisa.blogg.se/
Postat av: Jenny

Jag arbetar inom anestesibranchen & i Sverige håller vi på & förbjuda lustgasen på alla ställen förrutom på förlossningen. Tror att det kommer att dröja väldigt länge innan det går igenom inom förlossningen då det idag inte finns något annan gas & risken att ex. epiduraler ( som i USA) ökar. Lustgas har både en smärtstillande & sederande effekt vid korrekt dos. Lustgas är inte farligt för mamman & barn, men är väldigt miljöhälsovådlig & det är svårt att hitta säkra röranläggningar där lustgasen inte läcker ut. Men det är också riktigt att lustgas inte är nyttigt för tidigt gravida kvinnor, men det är ju väl känt.



Själv tyckte jag att lustgas var värdelöst trots all fakta, blev inte ett dugg smärtlindrad.

2012-02-15 @ 07:18:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0