Hospital bag

Nu är väskorna nästan packade.
Så himla skönt känns det!
Har skrivit en lista med sistaminutenpackningen (snacks, kamera osv) som vi kan bocka av när det är dags.

Till bebisen:

(x)Mössor
(x)Kläder
(x)Snuttefilt
( )Bilbarnstolen Måste köpa bilbarnstolen i helgen!

Har även packat blöjor, wipes, rumpsalva, nipplebutter, nappar & annat smått till liten & mig :)

Till mig
(x)Underkläder
(x)Strumpor
(x)Amningsinlägg
( )Amningsbh
( )Mjölkuppsamlaren (vad är detta?)
( )Tofflor
(x)Bindor
(x)Kläder (mysbyxor + stor tröja)
( )Morgonrock
(x)Badkläder(?)


Till maken
(x)Ombyte (kalsonger, strumpor, mysbyxor)
( )Snacks och dricka (finns i skafferiet redo att packas ned när vi sticker iväg)
( )Linser / glasögon
( )Tofflor
( )Badshorts (??! vad ska HAN ha badkläder för? haha)


Hygien:
(x)Tandkräm + Tandborste (för oss båda!)
(x)Schampo + Balsam + tvål + deo (oparfymerat)
(x)Hudcreme
(x)Lypsyl
( )Hårborste
( )Keps / Banadna
( )Mjukt toapapper


Annat:

Detta kommer vi packa när värkarna sätter igång!

( )Vattenflaska
( )Dextrosol
( )Dricka
( )Godis & frukt
( )Smörgåsar
( )Tidningar
( )Böcker
( )Id-handling + journal
( )Parkeringspengar (vi åker taxi)
( )Vanligkamera/Video/digitalkamera
(x)Laddare
( )Mobiltelefon
( )Vetekudde
( )Massageknuckles
( )Egen kudde
( )CD-spelare + skivor
( )Bok att skriva i om förlossningsförloppet + penna
( )Bärsjalen
( )Dator med filmer och för bakup av foton från kameran
( )Lite kontanter

Kommentarer
Postat av: Sara

Mjölkuppsamlare: är som en rund grej med ett hål i som man sätter över bröstvårtan på motsatt bröst bäbisen äter från! Ungefär samma storlek som ett amminlägg och den samlar upp mjölk som läcker när bäbisen äter! Känns VÄLDIGT överflödig i bb-väskan i alls fall! Oftast har man inte så mycket mjölk dom fösta dagarna! :-)



Hej förresten !! Har läst din blogg en stund nu och vi är beräknade ungefär samtidigt, du lite före mig tror jag! :-) väntar dock min 4:e men det är ändå lika skoj att följa bloggar där det väntas bäbisar!! Skoj också med en annorlunda upplevelse som du går igenom iom



Badkläder; det är nog ifall ni vill bada under värkarbetet och då har ju även pappan möjlighet att hoppa i badet! Inte alla som kanske känner sig bekväm att vara naken när sjukvårdspersonal knallar in och ut i rummet! :-)

2012-02-11 @ 18:44:21
URL: http://Lillastrumpen.blogspot.com
Postat av: Sara

Haha....lång kommentar och hann skicka iväg innan jag skrivit klart..:-p skulle skriva iom att du väntar barn i ett annat land!! :-))

2012-02-11 @ 18:46:41
URL: http://Lillastrumpen.blogspot.com
Postat av: Victoria Beninger

yey! jag kommer ihåg hur kul det va att packa! vi hade väskan packad i typ en månad innan det va dags.

Lycka till!

2012-02-11 @ 19:34:04
URL: http://victoriabeninger.blogspot.com
Postat av: Zarah - mamma, matte till mops och gravid med nr 2

Min mamma fick åka och hämta vår väska eftersom hon kom en vecka tidigt och vi var på stan den dagen. Kom in på förlossningen och var 6 cm öppen!:) ha ha

2012-02-11 @ 23:42:52
URL: http://zaraholine.blogspot.com
Postat av: karolina, gravid i v . 37 ♥

Oj, kan man ha med sig så mycket? blr flera resväskor då känns det som, haha.

Denna lista måste jag låna av dig och kika igenom, jag känner att jag behöver komplettera med en hel del grejer, just nu innehåller min bb-väska ebdast en napp (haha) och 3 blöjor jag fått gratis!



Kramar

2012-02-12 @ 00:52:10
URL: http://lillamys.blogg.se/
Postat av: Stephanie

Åh, nu blev jag taggad på att packa väskan. Fastän det är flera veckor kvar.

2012-02-12 @ 10:33:02
URL: http://vargdrommar.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0