Svar på kommentar

Tänk att det är sista måndagen som jag ska jobba.
Det känns helt galet konstigt!

Sitter här lite förvirrad & känslofylld & vet inte riktigt vad som är fram eller bak.
Ska se till att svara på en fråga jag fick istället!


Hanna - med Mini i magen
om Super Bowl:
Jag låg och tänkte på en sak inatt när jag inte kunde sova haha. Det var hur ni tänkte göra med språket - om du ska prata svenska med bebisen och Andrew engelska så babyn lär sig båda? Förstår Andrew någon svenska?
Det var mina funderingar :) hihi kram!

Jag kommer prata Svenska hela hela tiden har jag tänkt så lillkorven kommer kunna språket flytande i framtiden. Det är väldigt viktigt för mig!
Och Andrew kommer prata Engelska för han förstår inte ett ord på Svenska, haha.
Han kan, "hej hej" "hejdå" "jag älskar dig" & några fler små ord.
Min tal-svenska är ringrostig eftersom jag aldrig pratar ett ord Svenska under veckorna. Det tar även längre tid att skriva blogginlägg osv. Därför är jag väldigt glad att min familj kommer hit så länge när lillen är född så jag kan komma in i språket helt igen!
Kram på dig & tack för frågan :)
Älskar när ni är nyfikna!



New York vann förövrigt Super Bowl! Woohoo! Folkfest utan dess like!

Kommentarer
Postat av: Sara *SARASDIARY* Gravid v.29

Jaaa, helt galet. Sista trimestern :-)



Hoppas allt är bra med dig och magen.



Kram kram :-)

2012-02-06 @ 13:26:40
URL: http://www.lifestyleblogs.se/sarasdiary/
Postat av: Eleonore- Kokboksutmaningen!

Det tycker jag är bra, att ni ger ert barn ett extra språk redan från början. De är ju som mottagligast då :)

ÅH tack, det är så kul att vara halvvägs och nu börjar ju den roligaste(och kanske jobbigaste hihi)halvan av graviditeten :D

Kramar!

2012-02-06 @ 13:45:35
URL: http://www.fika.med.nöjesgalaxen.se/
Postat av: Hanna - med Mini i magen

Tack för svaret :) Håller med att det är superbra att låta bebisen bli flersrpåkig! Hade ett syskonpar när jag jobbade på förskola vars pappa var från USA och bara pratade engelska med dom och det var så gulligt när dom pratade tillbaka :)

2012-02-06 @ 16:58:29
URL: http://hjn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0