Frågor

Jag har samlat på mig lite frågor i kommentarsfältet som jag inte svarat på angående boende här & nya huset.

Stine undrar hur mycket det kostar att bo i New York & hur mycket vår lägenhet kostar.

Svaret är att det beror helt på vilket område man väljer att bo i & lägenhetens standard.
Man kan nog få en liten studio i Lower East Side för 10.000 i månaden. Det är givetvis billigare om man lämnar Manhattan & flyttar Brooklyn, Queens, Lond Island City etc.
Vår lägenhet i Williamsburg kostade 20.000 i månaden & det gör även denna vi bor i nu, fast den är mycket större!

Hanna undrar vad ett hus kostar i USA.

Det beror helt på vart man flyttar (stat, stad, område) vad man vill ha för standard osv.
Så det är nästan helt omöjligt att svara på.
Ett hus vi kollade på i en stat kostade ungefär 10 miljoner & för samma standard, storlek osv, i en annan stad, skulle vi få betala 2 miljoner. Väldigt olika med andra ord!

Hanna undrade även om det är heltäckningsmatta i hela nya huset.

Nope det är det inte. Vi har mörka fina trägolv på hela bottenvåningen men sen på övervåningen är det matta.
I början när jag flyttade hit tyckte jag inte alls om detta men man ändrar sig liksom.
Det är svårt att hitta ett hus som inte har matta någonstans.

Hannah undrade om det var ett dyrt eller billigt eller dyrt hus vi köpte.

Altså. Jag vet inte vad som klassas "dyrt" eller "billigt". Men vi har inte köpt en kåk för över 10 mille ;)


Ni får så jättegärna fråga på hur mycket ni vill!
Jag älskar era kommentarer & blir överlycklig varje gång någon skriver en rad


Kommentarer
Postat av: Michelle - gravid i v.38

Svar: Till förskollärare, har redan gått på mammaledigheten men har en tenta kvar som jag inte gjorde till första inlämningsdatumet för jag hade en annan tenta nästan samtidigt. =)

2012-01-28 @ 15:44:00
URL: http://hannahmiichelle.blogg.se/
Postat av: AnnaMalin

Så kul att se bilder från huset Jenny, det ser sååå fint ut!! :-)

2012-01-28 @ 16:46:35
URL: http://annamalinsrum.blogg.se/
Postat av: Stine

Mange takk for svar :)Det hores ut som prisene ligger ganske likt som her i London. Gratulerer med hus forresten, det ser helt fantastisk ut :)

2012-01-28 @ 19:31:41
Postat av: Stine

Mange takk for svar :) Hores ut som prisene er ganske like som her i London. Gratulerer med hus forresten, det ser helt fantastisk ut :)

2012-01-28 @ 19:35:13
Postat av: Anna

Jag undrar en sak! Vad ska du göra i nya stan efter mammaledigheten? Jobba eller plugga eller vara hemmamamma?

2012-01-29 @ 10:05:28
Postat av: Mia

Jag har också några frågor. Jättefint hus ni köpt, men ingår möblerna? Om jag fattat rätt så när man hyr så är det oftast möblerat iaf? Stämmer det?

2012-01-29 @ 13:24:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0