Såhär kan det gå till på en Baby shower

Jag fick frågan av fina Fatima om jag inte kunde förklara hur en Baby Shower går till.
Och visst kan jag det!

Nu är ju jag ingen expert alls, men det jag vet kan jag dela med mig av :)

När man blir gravid här i USA så börjar man efter några månader med en Baby Registry.
Det är som en önskelista med allt man kan tänka sig behöva som förstagångs-förälder.
Allt från leksaker, kläder & spjälsäng till blöjor, skötbord & febertermometer önskar man.
Detta är så perfekt för då får man saker som man verkligen behöver & vill ha!
Man kan anordna sin shower själv, eller så gör en nära vän det & sen skickas det ut väldigt fina inbjudningar i god tid.

Ofta har själva festligheten något tema.
Mitt var djungel/giraffer, så det var väldigt mycket gosedjursgiraffer, lejon, apor osv överallt.
Servetterna hade djungelmönster osv.
Sen kommer alla gäster, man får massa paket som läggs på hög & det finns snacks & drinkar till alla.

Många leker lekar som tillexepmel blöjlotteri, där alla tar med sig ett paket blöjor som "biljett" till lotteriet & sen drar man en vinnare som får en fin presentkorg.
Själv behåller man alla blöjpaket.
Ganska smart om jag får säga!

Andra lekar kan vara att gissa pojke/flicka & sen avslöjas detta genom att skära en tårta med blå eller rosa fyllning.
Det finns massor med olika filuriga & roliga saker att hitta på!
Folk är verkligen kreativa här!

Sen öppnas det paket & man får mestadels det man önskat sig & blir överlycklig.
Alla pratar en himla massa hela tiden & den gravida är ungefär som en drottning för en dag & alla liksom överöser henne med fina & snälla ord.
Himla fint sätt att uppmärksamma en mommy to be!

Jaa.. det är väl ungefär så det går till snabbt förklarat :)

Nu måste jag kila till jobbet!
Tjing!

(jag kan inte lägga ut bilder just nu tyvärr.. bloggen bara krånglar)


Kommentarer
Postat av: Hanna - med Mini i magen

Sv: Jag smörjer också in mig med bodyshop´s butter :) Mycket skönt! Och hoppas att det hjälper lite mot eventuella bristningar som kanske kommer upp.



Åh det låter ju jätteroligt med en babyshower! Tycker man borde ha det i Sverige också även om vissa säkert har det, men det är ju inte alls lika vanligt som i USA.

2012-01-03 @ 16:50:06
URL: http://hjn.blogg.se/
Postat av: Fatima

Kul att höra! Hoppas traditionen växer sig starkare i Sverige också för är det något man behöver när man är preggo så är det just att bli bortskämd av sina vänner. Mina vänner ordnade en i smyg för mig, vilket var väldigt roligt. Jag är dem evigt tacksam :)



ps. Får man en för varje barn i USA eller bara första? ds.

2012-01-04 @ 15:13:39
URL: http://www.fatimaslillablogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0