Tankar & funderingar

Återigen tack för alla fina kommentarer & pepp jag fått från er!
Vi är så otroligt glada över att flytta, även om det varit en lååång procedur att försöka släppa taget om New York som vi båda älskar så innerligt.
Anledningen till att vi inte vill stanna är för att vi har ingen familj här, vänner kommer & går, det finns inget gröngräs att springa runt fritt på (New Yorks parker räknar jag inte som "fria" för småbarn), man kan inte lära sig cykla på gatan eller klättra i träd. Eller springa tvärs över gatan för att leka med sina kompisar.
Jamen ni förstår.
Vi vill helt enkelt ge lillkorven den fina uppväxt vi båda hade.
Jag tror att man kan ha en alldeles underbar barndom i NYC & jag gillar att det finns så mycket kulturellt att göra & även att barnet mest troligt skulle bli väldigt bildad & världsvan, men det känns inte som prio ett för mig.
Att ha en stor trädgård med sandlåda, gungställning & annat är så mycket mer viktigt på något sätt.

Och snälla ni sluta gissa vart vi ska flytta.
Det finns en stor anledning till varför jag inte skrev ut det med en gång såklart & jag skulle verkligen uppskatta om ni kunde ha lite tålamod :)

Kommentarer
Postat av: Fatima

Vad spännande med flytt och nystart! Galet nyfiken på var det bär av, men okej, tålamod var det ;)

2012-01-16 @ 16:18:10
URL: http://www.fatimaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Anonym

Har köpt den lilla dregglisen idag, och en liten tummenskallra!

2012-01-16 @ 17:53:23
Postat av: elinjosefine - lifestyleblogs

Grattis till flytten :) Vad spännande och kul! Tycker ni gör helt rätt som byter ut storstadlivet nu när lillen kommer.



SV: Nej det finns inte blöjbidrag i Norge det var ett tag blöjerna var extremt billiga i Norge men nu tror jag priset ligger på som i Sverige ungefär. Ja man får barnbidrag här också. Runt 1000:- tror jag, vi kommer nog spara det till bebisen endå.



Kram

2012-01-16 @ 18:02:26
URL: http://lifestyleblogs.se/elinjosefine
Postat av: Lina

Hon tackar och bockar! :)



Ja det tror jag också hon är redan kär i landet och alla människor där så jag tror att hon kommer att flytta dit så fort hon kan ;)



Men så spännande med ny stad och ny start med hus å allt! vad avis jag blir vi försöker spara så vi kan köpa hus också, det är något speciellt med hus och egen gård där barnen kan springa :)



Hoppas allt är underbart med er! kram

2012-01-16 @ 20:45:01
URL: http://www.linaslycka.se/
Postat av: Anna

Men åååååh, inte hålla på halster sådär va!

Fast jag slår vad med mig själv om vart ni flyttar. Jag veeeeeet vart det bär hän tror jag hehe.

Mysig blogg du har förrestern!

2012-01-16 @ 21:57:20
Postat av: Spanienfrugan

jaha visste inte att ni skall flytta! Antar att det är till Sverige då? Eller någon annanstans i New York? Vad spännande!

2012-01-16 @ 21:59:58
URL: http://spanienfrugan.blogg.se/
Postat av: Jenny - gravid i New York

Mamma - TACK! :) Nu blev jag överlycklig!



Anna - Haha :) Det är inte med egen vilja jag håller det hemligt kan jag lova! Snart så får jag skrika ut allt! :)

2012-01-16 @ 22:51:54
URL: http://jennybenny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0