Minns tillbaka

Idag, för ett år sedan, mådde jag så illa & var så trött att jag visste något inte stod rätt till.
Ringde till Andrew från jobbet & sa att jag måste åka hem för jag har mest troligt järnbrist & influensa.
Han sa att jag skulle ta ett graviditetstest.
Jag tyckte han var knäpp, eftersom vi inte ens försökt att bli gravida, men efter lite eftertanke så köpte jag ett & blev helt plötsligt helt fruktansvärt nervös.
Jag svettades & var helt darrig där jag gick med testet i en plastpåse.
Och när jag såg dom två strecken på stickan kunde jag inte förstå att det var positivt.
Att det flyttat in någon i min mage.
Att jag skulle bli mamma.
 
 
 
 
Här är jag dagen efter vi fått reda på att vi väntar bebis.
Andrew var tvungen att lämna stan för jobb & det var ganska skönt då jag i lugn & ro kunde "smälta" nyheterna.
 
 
 
 
Och här är vi i West Village, NYC, påväg till en middag med vänner för att släppa bomben.
Tänk vilken spännande tid det var!
 
 
Och nu ligger han här i min famn, min älskade lilla skatt.
Helt ofattbart & alldeles underbart

Kommentarer
Postat av: Hannapanna

Underbar känsla men helt ofattbar!!!

2012-07-05 @ 16:19:38
Postat av: Trees, London

Men åh vad fin du var på den nedersta bilden!!
Det var precis ett år sen för mig också :D Visst var det svårt att smälta haha! Men såå glad man blev efter att allt nått en :)
Ska du tillbaka till jobb sen? Eller blir du hemmamamma? Kommer ni ha nanny? Hur funkar det där borta :D

Svar: TACK! :) Jag får nog göra ett långinlägg om det där. Många som undrar :)
Jenny Lönnstam

2012-07-05 @ 16:25:09
URL: http://mangofisk.se
Postat av: storasyrran

vackert!

2012-07-05 @ 17:49:41
URL: http://storasyrran.blogg.se
Postat av: Michaela

Gud du är på bilden längst ner, älskar outfiten! så galet när man tänker tillbaka sådär. kan inte fatta att tiden gått så fort heller.

Svar: Men tack vad fint av dig! :)
Jenny Lönnstam

2012-07-05 @ 22:20:24
Postat av: Viktoria

Vänta nu - är det jag som är snurrig och tänker fel, eller plussade du i början av juli förra året och August föddes sedan i augusti samma år? Då förstår jag att det var lite att smälta :)

Svar: Haha. Nej August var född i Februari ;)
Jenny Lönnstam

2012-07-06 @ 09:14:26
Postat av: Spanienfrugan

Så fin du var i lockigt hår där på bilden. Och roligt att Andrew föreslog att du skulle ta ett gravtest, det hade min man nog aldrig kommit på tanken att föreslå om vi inte ens försökt att skaffa barn. Haha

Svar: Tack! :) Nej det var väl inte så tippat att han skulle föreslå det men jag har aldrig tagit p-piller & mådde illa som aldrig förr, så därav drog han nog slutsatsen ;)
Jenny Lönnstam

2012-07-06 @ 10:43:26
URL: http://spanienfrugan.blogg.se
Postat av: Ida B

Kanske hade Andrew planerat det. ;) hihi.
Fin du var på dina bilder! (och är såklart fortfarande) :D

2012-07-06 @ 11:38:59
Postat av: louise

Så fint!!

Ett tips att skaffa åt din fina son - en "gåbil" eller vad de kallas. Som de står i och kan gå runt i sen när de blir större. Vi hade en åt vår son som han använde hur mkt som helst mellan 5 och 9 månaders ålder.. tills det blev roligare att krypa. Dyra men så värt det! Först stod han i den å tryckte på knapparna på den, sen hoppade han lite i den (hade hoppfunktion) å sen gick han å till sist sprang han runt i den å var alltid såååå nöjd. Hoppas du har fått fortsätta sova ok.

Svar: Vi kollar faktiskt på en i skrivande stund ;) Tack för tips! :)
Jenny Lönnstam

2012-07-06 @ 13:27:09
Postat av: Nattis

Gud så härligt & lockigt hår du har!!! Önskar jag hade så fina lockar! :)
Följer fortfarande din blogg och är fortfarande så kul att läsa om ditt liv! Super duper bra blogg!!! :D

Svar: Men vad roligt! :) Vad glad jag blir. Tack söta du.
Jenny Lönnstam

2012-07-07 @ 11:02:06
URL: http://nattisdans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0