Svar på kommentar

Sofia undrade såhär
 
Är det som det snackas om här hemma i Sverige att det är allt för vanligt att äta ute och mycket snabb/skit mat i USA? stämmer de rykterna.. ;) Finns det mycket olika typer av mcdonalds etc..?
 

Jajjemen! Här äts det ute ofta & mycket.
Och det finns ungefär en miljard McDonalds-liknande restauranger proppade med friterat & halvfabrikat till billiga priser. Och alla har drive in så det är väldigt enkelt att bara svänga förbi på lunchen & trycka i sig något flottigt.
Det är det värsta jag vet!
Väldigt väldigt sällan äter vi på fast-food ställen. Jag kan nog räkna på mina fingrar hur många gånger jag ätit det sedan jag kom till USA & då har det varit Subway eller någon kyckling wrap. Fast food-hamburgare är inte min melodi.
Vi gillar kvallittet på maten!
Och man kan hitta himlans bra restauranger som serverar hemlagad mat från scratch, från världens alla hörn, till otroligt bra priser. Och det är ju så bekvämt att slippa laga & diska emellanåt.
I NYC är folk väldigt medvetna om vad dom stoppar i sig, det är en hälsosam stad & ungefär alla äter alltid ute. Alla mål om dagen. Alltid finns det low carb alternativ & portionerna är inte tokigt stora.
Här i Nashville är det lite sisådär. Portionerna är enorma & vi delar på en lunch när vi äter ute. Så mycket mat får man!
Och det är friterat & fettigt oftast så man får välja noga från menyn vad man väljer att stoppa i sig.
Istället för pommes till hamburgaren väljer jag ofta en sallad.
Då kan jag njuta av en burgare oftare & så snor jag några pommes av Andrew :)
 
Nu glömde jag visserligen bort pizza, som definitivt ingår i Fast food-kategorin & det äter vi faktiskt ganska ofta.
Det är verkligen en standardmiddag. Man kan få en riktigt god, stor pizza för under 10 dollar.
Och en slice till lunch är aldrig fel! ;)
 
Jag tror att om man inte nekar sig till att äta något, så överäter man inte utan slutar när man är mätt & sen är det bra.
Det är nog nyckeln till att inte bli stor som ett hus här. Haha.
 
Oj nu kanske jag kom in på sidospår.
Nog om mat-prat för idag.
 
Puss på er!
 
 

Kommentarer
Postat av: Sofia

Tack för svar! Tycker att det är ett intressant ämne. Speciellt med tanke på att det skiljer sig så mycket från land till land.
Så det är alltså ovanligt att laga mat hemma i USA? Det är nvanligare att äta ute?
Här hemma är de ju tvärtom. Vanligare bland folk att tillaga sin egna mat än att äta ute, haha. A men jag tycker de är intressant :) Kan tänka mig att det finns många nyttiga restauranger i både NY och LA.

2012-07-29 @ 10:40:06
Postat av: Anna

Hej, en relativt ny läsare här.
Om jag förstått rätt så bodde ni tidigare i NYC? Varför lämnade ni om man får fråga? Hur träffades ni? Vilken urgullig liten kille ni skapat. Grattis :)

2012-07-29 @ 16:52:53
URL: http://strawberrydaiiquirii.wordpress.com
Postat av: Alexandra

Spännande att läsa faktiskt :) Gillar skillnader länder emellan.

2012-07-30 @ 11:04:08
Postat av: Li

Shit hur har folk råd att äta ute jämt??

Svar: Det är inte lika dyrt som i Sverige.. :)
Jenny Lönnstam

2012-07-30 @ 21:08:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0