3 frågor

Va mysigt med en nybadad liten kille. När får man bada dom första gången?

 

 

Sååå mysigt! :)
När navelsträngen trillat av får man bada lilla pluttarna. Jag väntade dock lite längre eftersom August är ju inte direkt smutsig. Vi torkade bara av honom innan någon gång i veckan med en liten, mjuk, handduk som vi doppat i ljummet vatten.

 

 

Hur många ultraljud gjorde ni under gaviditeten?


4!

Ett i vecka 8, 18, 26 (3D) & 35 :)

 

Jag tänkte bara höra när du och din pojkvän berättade för era närmsta att du var gravid samt när du gick ut med det offentligt ?

 

Vi fick reda på att jag var gravid i vecka 5 & jag ringde min syster bara några dagar efter. Sen väntade jag ytterligare en vecka tills jag berättade för mamma, pappa, lillebror, moster, Andrews familj osv.

Och så fort vi såg lilla pyttebebisen på ultraljud den 1 Augusti (därifrån August fick sitt namn) gick vi ut med det offentligt.

Vi brydde oss inte alls om det där om att inte berätta förrän man är i "trygghets-zoonen" utan kände att om något skulle hända skulle vi då få fint stöd & förståelse från alla vi känner.

Det var himla skönt att inte behöva smyga & dölja något utan bara njuta fullt ut med en gång :)


Kommentarer
Postat av: Lotti - Theodors morsa

Håller fullt med dig om det där att berätta tidigt, fick dock höra nu i efterhand att min chef baktalat mig för detta, inge kul att höra, men eftersom jag sprang och spydde stup i kvarten så kände jag att jag var tvungen att säga det på jobbet tidigt också. Hur går allt med familjelivet? Tyckte du det var jobbigt att börja va själv med August när Andrew gick tillbaka till jobbet? Blir själv lämnad själv med Theo på onsdag och är hyggligt nervös.. Kram

2012-03-19 @ 20:16:22
URL: http://potti.blogg.se/
Postat av: Tina

Trodde att du skulle fråga först 3 frågor, hehe. Jag ska oxå berätta för alla så fort jag e gravid , stöd är jätte viktigt.

2012-03-19 @ 21:43:25
URL: http://tinasaberi.blogspot.com/
Postat av: Victoria Beninger

va lustigt det är med olika rekomendationer i olika länder. å ändå mår de allra flersa barn i i-länderna jätte bra.. vi badade alice redan på sjukhuset när hon va en dag gammal. sen va det fritt fram att bada hemma med. visst är det mysigt att ligga i soffan å snusa nybadad bäbis! kram

2012-03-20 @ 14:18:03
URL: http://victoriabeninger.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0