Home alone

Jag är ensam hemma.
ENSAM.
Det är helt tyst.
Visst var det lite skönt att komma hemifrån med barnvakt fast jag var på helspänn, men att bebis är iväg på en liten åktur är ju helt underbart.
Jag har yogat, långduschat, plockat lite.
Och ingen stör mig.
Måste passa på att fixa & dona lite till nu när jag väl kan.

Och just ja! Vår dejt i Lördags var supermysig. Vi åt etiopiskt & efteråt åkte vi till en glass-bar & satt ute med världens största frozen-yogurt-kreation.
Lillkorv sov nästan hela tiden & vi fick lite uppdateringar då & då vilket var skönt.
Dock var det sjukt jobbigt att komma hem till gråtande bebis som var så upprörd över att mamma inte var hemma att han vägrade dricka mjölk ur flaskan. Han satt fast vid mig för resten av kvällen & jag ville liksom bara gråta för jag kände mig så elak som lämnat honom.
Usch!
Vi får öva lite i taget så det känns bra för oss båda!

Kommentarer
Postat av: Mammi

Bra jobbat!

2012-05-28 @ 19:44:46
Postat av: Sofia - mamma till Svante ❤

Bästa som finns är att få vara själv hemma lite då och då, det gör ju så mycket om framför allt så hinner man med att göra så mycket hemma som man inte hinner annars :)

Jag hade samma problem som du har.... tyckte det var sjukt jobbigt att lämna ifrån mig min lilla knodd och han vart hysterisk när inte jag var där.

Men genom att lämna bort honom då och då korta stunder så¨lärde vi oss, båda två!

så idag fungerar det super! han har blivit mycket socialare som bebis nu när han inte behöver klänga på sin mamma hela tiden. Nu kan han även sitta och njuta av livet i andra människors knän och skratta med dem. Hur u n d e r b a r t som helst och dessutom slipper jag uppleva såna jobbiga vibbar av mina vänner om att de tyckt min bebis vart så jobbig när han vart så mammig. För nu får ju även dem ta del av hans kärlek :)

Så jag ger dig det tipset att vara ifrån honom då och då, korta stunder i början för att få distans & sen lär det nog gå super för er med.

Lycka till! :)

2012-05-28 @ 20:04:14
Postat av: Fröken M

Visst är det jobbigt att lämna över ansvaret första gångerna, men i slutändan tror jag det är viktigt för både barn och föräldrar att få lite egentid på varsitt håll. Nu har ju vi det väldigt "enkelt" med barnvakt, mn sedan V var ca ett halvår har vi haft en barnfri natt var 14 dag och det är såååå skönt :)

KRAM

2012-05-28 @ 21:44:05
URL: http://frokenmela.se
Postat av: Frida

Låter skönt med egentid, det tror jag man måste ha ibland!

2012-05-28 @ 21:49:25
URL: http://fridafabulous.se
Postat av: Nathalie - Mamma till Melina

Härligt med lite egentid! Och Yoga! Det skulle jag verkligen vilja komma igång med och lära mig.

2012-05-28 @ 21:52:44
URL: http://nathalier.blogg.se/
Postat av: Spanienfrugan

Låter ändå som att ni hade det bra på er date, nästa gång går säkert ännu bättre.

2012-05-29 @ 00:49:40
URL: http://spanienfrugan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0